stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 433726
  • 23 فروردین 1401 - 14:43
1

برخورد جدی با اخلال گران بازار اهواز

برخورد جدی با اخلال گران بازار اهواز
خوزستان - فرماندار شهرستان اهواز از برخورد جدی با اخلال گران بازار و نظارت بر واحدهای صنفی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مسعود فلاحی فرماندار شهرستان اهواز امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: گرانفروشی و کم فروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست و برای کنترل و تنظیم بازار با اخلال گران برخورد جدی و قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه عزم جدی بین دستگاه‌های نظارتی و ذیربط برای برخورد با متخلفان در بازار به وجود آمده، افزود: برخی از اجناس در اصناف به ویژه در میدان میوه و تره بار با یک نوع، وزن و کیفیت اما با قیمت متفاوت به شهروندان عرضه می‌شود که اصلا قابل قبول نیست.

فرماندار اهواز بر توزیع عادلانه کالاهای اساسی بین واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای میدانی از اصناف اهواز مشاهده شده که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای اساسی و پر فروش کامل و به تعداد بالا وجود داشت اما در واحدهای صنفی کوچک کمیاب بود.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی باید به صورت عادلانه بین اصناف توزیع شود تا حق اصناف کوچک ضایع نشود و دسترسی شهروندان به اجناس آسان‌تر شود.

مسعود فلاحی بر ضرورت درج قیمت بر روی کالا از سوی اصناف تاکید و تصریح کرد: کشتارگاه‌ها نیز ملزم به ارائه فاکتور هستند.  

وی در خصوص توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در اهواز بیان کرد: نظارت جدی بر توزیع مرغ صورت گیرد و مرغ منجمد در مناطق کمتر برخوردار بیشتر توزیع شود.

فلاحی عنوان کرد: اداره تعاونی روستایی تمهیدات لازم برای عرضه میوه ویژه عید سعید فطر را داشته باشد و غرفه‌های عرضه میوه را در مناطق کمتر برخوردار به ویژه منبع آب، حصیر آباد، کوی علوی، آل صافی، چهارصد دستگاه، عین دو، سیاحی، گلدشت، شهرک رزمندگان، مندلی، ملاشیه افزایش دهد.

گزارش گرانی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب اهواز در این جلسه با بیان اینکه گرانفروشی در بازار اهواز پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: در موضوع معیشتی مردم، همراه فرمانداری اهواز و مجموعه ستاد تنظیم بازار  هستیم و با افراد متخلف در بازار به صورت جدی برخورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه سیستم عرضه و تقاضا در بازار مشخص است،گفت: کوتاهی و توجیه در این خصوص پذیرفتنی نیست و ادارات و دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه احساس مسوولیت داشته باشند.

او تاکید کرد: با مسوولانی که در این زمینه کوتاهی کنند برخورد جدی و قطعی خواهد شد.

دادستان اهواز گفت: در حوزه برآورد و نظارت در بازار مشکلاتی وجود داشت که مردم از این وضعیت رضایت ندارند.

جعفری چگنی افزود: مردم با حداقل‌ها می سازند، نباید از این موضوع سوء استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش مصالح ساختمانی در بازار افزود: نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد و دستگاه‌های متولی پاسخگو باشند. 

دادستان اهواز گفت: در افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر به ویژه مرغ و گوجه کم تجربگی و کوتاهی ادارات و دستگاه‌های ذیربط به ویژه در بخش توزیع مشهود بود که نباید تکرار شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.