stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 433795
  • 23 فروردین 1401 - 17:44
2

توسعه و محرومیت‌زدایی در شهرستان فسا با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن

توسعه و محرومیت‌زدایی در شهرستان فسا با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن
فارس_ مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا با گرامی‌داشت سال تولید دانش بنیاد و اشتغال آفرین و همچنین سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و حساب 100 امام راحل گزارشی از فعالیت های این نهاد در سال 1400 را بیان کرد و اظهار داشت: با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن شاهد تحول در اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت زدایی در این شهرستان هستیم.
قلم | qalamna.ir :

محمد انصاری جابری ، دهه حساب ۱۰۰ امام راحل را فرصتی برای بیان دستاوردهای توسعه و محرومیت‌زدایی دانست و گفت: در سالی که گذشت بنیاد مسکن در شهرستان فسا با اعطای ۲۳۸فقره تسهیلات به مالکان واحدهای مسکونی در راستای بهسازی و مقاوم‌سازی این واحد‌ها اقدام کرد ، در سال۱۴۰۰ به ازاء هرنفر یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا اضافه کرد : هزینه طرح‌های هادی روستایی در سال ۱۴۰۰ در این شهرستان نیز به مبلغ ۱۵۹۵۰ میلیون ریال بوده که در روستاهای آب آسمانی، دستجه ، محمودآبادعلیا ، اکبرآبادسردشت و روستای فدشکویه و کوشکقاضی با استفاده از اعتبارات قیر مشارکتی اجرا شده است.

انصاری جابری، به بازنگری ۶ طرح هادی در روستاهای این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بازنگری طرح‌های هادی در سال ۱۴۰۰ در روستاهای کاظم آباد، بید زرد، دولت آبادششده، داراکوئیه، قاسم آبادسفلی و کچوئیه اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا واگذاری ۱۲۷ قطعه زمین به متقاضیان و زوج های جوان در شهرستان فسا را از دیگر طرح‌های اجرا شده نامید و گفت: مقدار زمین تملک شده در سال ۱۴۰۰ نیز در این شهرستان ۴ هکتار بوده است.

انصاری جابری در ادامه عملکرد واحد صدور اسناد مالکیت را هم تشریح کرد و گفت: صدور اسناد مالکیت از جمله کارکردهایی است که موجب ایجاد درآمد و رونق کسب و کار برای روستاییان می شود ، ۴۲۵ پرونده جهت صدور سند در سال ۱۴۰۰ دراین شهرستان تشکیل شده و تعداد اسناد روستایی و شهری صادر شده با همکاری اداره ثبت اسناد نیز ۳۵۶ جلد بوده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن برای صدور پروانه ساخت و مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی نیز اقدامات شایسته انجام داده است ، در سالی که گذشت ۵۳۸ پروانه ساختمانی در این شهرستان با مشارکت بنیاد مسکن صادر شده است.

انصاری جابری در ادامه تعداد پرونده تغییرکاربری ، تفکیک و الحاق زمین به بافت روستا در سال ۱۴۰۰ دراین شهرستان را ۹۵ پرونده ذکر کرد و گفت: ۲۳ پرونده نیز در راستای بررسی و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در روستاها در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده است.

وی ادامه ساخت پروژه ۲۶ واحدی نوبندگان با تسهیلات ۱۵ و ۴۰۰میلیونی و وام سفر مقام معظم رهبری را از دیگر کارکردها دانست و گفت: در این زمینه ۲۶ پرونده همچنان در حال پیگیری است و تا تکمیل طرح موضوع دنبال می‌گردد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا تحویل سیمان رایگان هدیه مقام معظم رهبری به متقاضیان حوادث سیل را از دیگر عملکردها دراین شهرستان دانست و گفت: دراین رابطه ۱۶۰۸پاکت سیمان به متقاضیان تحویل داده شده است.

انصاری جابری ، ادامه اجرای پروژه ۳۲ واحدی را یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص در سالی که گذشت دانست و گفت: این واحدها اکنون در مرحله سفت کاری و نما قرار دارند ،همچنین طرح اقدام مسکن ملی در این شهرستان کلید خورد و اقدامات اجرائی جهت شروع ۸۴ واحد مسکن ملی در شهرستان فسا آغاز شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.