stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 433944
  • 24 فروردین 1401 - 14:55
0

گرد و غبار بیش از یک هزار نفر را در جنوب غرب خوزستان روانه بیمارستان کرد

گرد و غبار بیش از یک هزار نفر را در جنوب غرب خوزستان روانه بیمارستان کرد
خوزستان - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک هزار و ۳۲۹ نفر با علایم تنفسی در چهار روز گذشته به بیمارستان‌های تابعه در جنوب غرب خوزستان مراجعه کردند که از این مجموع ۹۸ نفر آنها در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.
قلم | qalamna.ir :

سید نادر نقیبی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: یک هزار و ۲۳۱ نفر از مراجعه کنندگان به صورت سرپایی درمان دریافت کرده و از بیمارستان‌های منطقه مرخص شدند.

وی افزود: فقط در روز گذشته  ۲۵۵ نفر در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان با علایم تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳۹ بستری شدند و بقیه پس از دریافت درمان مرخص شدند.

نقیبی گفت: با ادامه وضعیت گرد و غبار، پایگاه‌های بهداشت و فوریت‌های پزشکی آبادان،شادگان و خرمشهر در حالت آماده‌باش هستند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: مایعات و میوه‌های دارای رنگ‌دانه می‌تواند با آلرژی‌های آلودگی و میکروب‌ها مقابله کرده و بدن را در برابر این عوامل ایمن‌تر کنند.

نقیبی گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های گرد و غبار، توصیه می‌شود که بیماران قلبی و تنفسی با هر درجه‌ای از بیماری، سالمندان و کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند و در صورت خارج شدن از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر مجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

سامانه پایش کیفی هوای کشور ساعت ۹ روز چهارشنبه شاخص کیفی هوای اهواز را ۴۶۹، آبادان ۴۸۱، بندرامام خمینی(ره) ۵۰۰، شادگان ۵۰۰ و ماهشهر ۵۰۰ در شرایط خطرناک اعلام کرده است. 

هواشناسی خوزستان وزش باد و گرد و خاک محلی و همرفتی تا اوایل هفته آینده را برای خوزستان پیش‌بینی کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.