stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 434493
  • 27 فروردین 1401 - 11:53
0

استاندارد کرمانشاه سال گذشته بیش از ۹ هزار آزمون از وسایل سنجشی انجام داد

استاندارد کرمانشاه سال گذشته بیش از ۹ هزار آزمون از وسایل سنجشی انجام داد
کرمانشاه - قلمنا - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۹ هزار و ۲۹۷ مورد آزمون در حوزه وسایل سنجش سبک طی سال گذشته در سطح استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

«محمودرضا نیازی» گفت: به استناد ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش، طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش سبک با همکاری دستگاه‌های ذیربط در سطح استان اجرا می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس و طی سال گذشته ۹ هزار و ۲۹۷ ترازو و باسکول سبک در سطح استان مورد آزمون و بررسی قرار گرفت که نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشدی معادل ۱۷۵ درصد روبرو بوده است.

نیازی ادامه داد: براساس این آزمون ها، تمامی ترازوها از قبیل ترازوهای گرمی مورد مصرف در داد و ستدهای خاص از جمله مراکز عرضه و فروش طلا و جواهرات تا ترازو و باسکول های با قابلیت توزین ۲ هزار کیلوگرم مورد استفاده در میادین عرضه میوه و تره بار و فروش آهن آلات، وزنه ها و همچنین سایر وسایل سنجش که در داد و ستدهای عمومی به کار برده می شوند به صورت دوره ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه تصریح کرد: در صورت تایید صحت کار، برای وسایل مذکور گواهی صحت عملکرد صادر و همچنین بر چسب صحت عملکرد الصاق خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از این بازرسی ها، جلوگیری از کم فروشی و حفظ و رعایت حقوق مصرف کنندگان است، از شهروندان خواست هنگام خرید از واحدهای صنفی به برچسب استاندارد که روی ترازوهای آنان الصاق شده توجه کنند.

نیازی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده ترازوی بدون تأییدیه استاندارد، موضوع را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ که به صورت شبانه روزی فعال است جهت بررسی بیشتر به اداره کل استاندارد استان گزارش کنند.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.