stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 436933
  • 13 اردیبهشت 1401 - 18:53
1

روز پر کار هلال احمر سمنان با پوشش ۹ حادثه و امدادرسانی به ۵۰ نفر

روز پر کار هلال احمر سمنان با پوشش ۹ حادثه و امدادرسانی به ۵۰ نفر
قلم | qalamna.ir :

مظفر محمدخانی بامداد سه‌شنبه در گفت و گو با بیان کرد: پنج حادثه رانندگی در محورهای استان، سقوط از ارتفاع و سه مورد سیل و آبگرفتگی از حوادث عصر روز گذشته در استان سمنان بود.

وی ادامه داد: در این حوادث ۲۱ نفر مصدوم و توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

تصادف ۲ خودرو پژو پارس بایکدیگر ۹ مصدوم داشت 

محمدخانی اظهار داشت: حادثه برخورد ۲ دستگاه خودرو پژو پارس در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به کیاسر در ساعت ۱۵ و ۴۴ دقیقه رخ داد و عوامل پایگاه عامل فولادمحله به محل حادثه اعزام شدند. 

وی اضافه کرد: در این حادثه ۹ نفر مصدوم شدند که سه نفر توسط عوامل هلال احمر و ۶ مصدوم توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند. 

محمدخانی تصریح کرد: در این عملیات که پس از حدود سه ساعت به پایان رسید، ۲ نفر نیز با تلاش نیروهای امدادی رهاسازی شدند.

سه عملیات سیل و آبگرفتگی و امدادرسانی به ۲۸ نفر

محمدخانی تصریح کرد: ساعت ۱۵ روز گذشته و در پی اعلام سیل و آبگرفتگی پنج باب منزل مسکونی در روستاهای نکارمن، قلعه میرزا سلیمان و قلعه آقا عبدالله شاهرود، پایگاه های عامل خرقانی و مرکزی شاهرود به حادثه اعزام شدند. 

وی ادامه داد: در این حادثه امدادرسانی به ۱۸ نفر از ساکنان این منازل مسکونی انجام شد که این عملیات ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید. 

وی اضافه کرد: همچنین در عملیاتی دیگر که در ساعت ۱۵ روز گذشته، سیل و آبگرفتگی یک باب منزل مسکونی در روستای حسین آباد حاج علی نقی از توابع شهرستان دامغان به هلال احمر اعلام شد، نیروهای پایگاه عامل نعیم آباد به محل اعزام شدند. 

وی افزود: اقدام های لازم در راستای کمک به پنج حادثه دیده انجام و عملیات پس از یکساعت و ۴۰ دقیقه به اتمام رسید. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه دوازدهم اردیبهشت، سیل و آبگرفتگی در پاسگاه انتظامی در روستای آبخوری رخ داد که هلال احمر در این عملیات حدود سه ساعته به پنج حادثه دیده، امدادرسانی کرد. 

واژگونی پژو پارس در محور سمنان به دامغان با چهار مصدوم 

وی بیان کرد: طبق گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان، ساعت ۱۶ و ۲۸ دقیقه روز گذشته واژگونی پژو پارس در کیلومتر ۴۷ محور سمنان – دامغان به هلال احمر گزارش شد. 

محمدخانی افزود: نیروهای هلال احمر پایگاه عامل آهوان به محل حادثه اعزام و چهار مصدوم حادثه توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

واژگونی نیسان و انحراف ساینا در محورهای استان 

محمدخانی خاطرنشان کرد: واژگونی نیسان در ساعت ۱۴ و ۴۴ دقیقه روز گذشته در کیلومتر ۱۸ محور دامغان به شاهرود رخ داد و عوامل پایگاه عامل نعیم آباد به محل حادثه اعزام شدند. 

وی ادامه داد: تعداد حادثه دیدگان در این واژگونی یک نفر بود که به صورت سرپایی مداوا و این عملیات پس از ۵۰ دقیقه به پایان رسید. 

محمدخانی اظهار داشت: انحراف از جاده ساینا و برخورد با تپه در ساعت ۱۵ و ۴۷ دقیقه اعلام شد که این حادثه یک مصدوم برجا گذاشت. 

وی تصریح کرد: این حادثه در کیلومتر ۵۰ محور دامغان به فولادمحله رخ داد و نیروهای پایگاه عامل چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و مصدوم به صورت سرپایی توسط هلال احمر مداوا شد.

۶ مصدوم در پی تصادف تیبا با نیسان 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در ساعت ۱۶ و ۴۱ دقیقه وقوع حادثه جاده ای برخورد تیبا با نیسان به هلال احمر اعلام و پایگاه عامل نعیم آباد جهت امدادرسانی نیروهای خود را اعزام کرد. 

وی افزود: این حادثه در کیلومتر ۱۸ محور دامغان به شاهرود رخ داد و در پی آن یک مصدوم توسط هلال احمر به واحدهای درمانی منتقل و پنج مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند و عملیات پس از ۲ ساعت به پایان رسید.

سقوط یک نفر از ارتفاعات شاهوار 

محمدخانی بیان کرد: سقوط از ارتفاع یک نفر در ساعت ۱۳ روز گذشته در منطقه چشمه خرسی ارتفاعات شاهوار، عوامل کوهستان ابر را به محل حادثه اعزام کرد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در پی این حادثه، مصدوم توسط هلال احمر به صورت سرپایی درمان و عملیات پس از حدود ۲ ساعت به پایان رسید.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.