stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437590
  • 21 اردیبهشت 1401 - 18:54
0

تدارک لبنان برای انتخابات پارلمانی/ارتش آمادگی کامل خود را اعلام کرد

تدارک لبنان برای انتخابات پارلمانی/ارتش آمادگی کامل خود را اعلام کرد

چند روز پس از جمع‌آوری آراء لبنانی‌های مقیم خارج، مردم و مسؤولان لبنانی برای انتخابات پارلمانی یکشنبه آتی آماده می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه عربی۲۱، پس از آنکه در روزهای جمعه و یکشنبه گذشته رای‌گیری انتخابات پارلمانی لبنان در حوزه‌های خارج از این کشور انجام شد، اکنون لبنان برای آغاز رای‌گیری حوزه‌های داخلی در تاریخ ۱۵ مه (یکشنبه آتی) آماده می‌شود.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان، میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز روز سه‌شنبه در دیدار با آلدا گریولی، رئیس هیات سازمان جهانی فرانسوی زبان‌ها در کاخ بعبدا اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم در پیش گرفته ‌شده‌اند تا انتخابات پارلمانی در فضایی مملو از شفافیت، آزادی و رقابت دیموکراتیک برگزار شود.

این مسؤول اروپایی نیز در این دیدار بر تاکید عون به برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ مقرر خود و فراهم کردن تمامی شرایط لازم برای موفقیت آن تاکید کرد.

گریولی اظهار کرد: هیات یاد شده برای نظارت بر انتخابات مدت ۱۰ روز در لبنان خواهد ماند و گزارش مفصلی از این رویداد سیاسی ارائه خواهد کرد.

در انتخابات ۱۵ مه جاری لبنان ۱۰۳ لیست انتخاباتی شامل ۷۱۸ کاندیدا در ۱۵ حوزه انتخاباتی برای انتخاب ۱۲۸ نماینده پارلمان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

حزب‌الله و جنبش امل از حامیان خود خواستند در انتخابات شرکت کنند، در مقابل حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی) و دیگر احزاب حامیان کمتری دارند و جریان المستقبل به ریاست سعد حریری نیز انتخابات را تحریم کرده است.

جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان نیز در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای حفظ امنیت روز انتخابات اعلام کرد.

فرمانده ارتش لبنان در ادامه از مسؤولان انتخابات خواست به مسؤولیت ملی خود عمل کرده و با این نهاد نظامی همکاری کنند تا این رویداد سیاسی در آرامش و دموکراسی برگزار شود.

همچنین عون تاکید کرد: ارتش از نظر عملیاتی و امنیتی برای این ماموریت آماده است و موضعگیری یکسانی نسبت به همه دارد و به دنبال برگزاری موفق و دموکرات انتخابات است.

لبنان چند سالی است که با شرایط اقتصادی و سیاسی سختی مواجه است و ارزش پول این کشور ابتدای سال ۲۰۲۲ به ۳۴ هزار لیره در مقابل یک دلار کاهش یافت.

بانک جهانی انتقادهای شدیدی از عملکرد مقامات حاکم در لبنان در برابر یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی این کشور دارد.

لبنان آوریل گذشته پیشنویس توافقنامه‌ای را با صندوق بین‌المللی پول امضا کرد که بر اساس آن بیروت در ازرای اجرای اصلاحات مدنظر، حمایت مالی به ارزش سه میلیارد دلار دریافت کند.  

همچنین سفرای کویت و عربستان پس از بحرانی که کشورهای عربی با لبنان داشتند، به بیروت بازگشتند و عربستان و فرانسه نیز از تشکیل صندوق مشترکی به ارزش ۳۰ میلیون یورو (۳۲ میلیون دلار) برای تقویت خدمات بهداشتی و دیگر خدمات در لبنان خبر دادند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.