stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 438456
  • 01 خرداد 1401 - 10:51
4

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس
خوزستان - معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید ماهی حلواسفید از امروز، اول خرداد ۱۴۰۱ به مدت ۴۵ روز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس ممنوع شد.
قلم | qalamna.ir :

علی دانش معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان مهرافزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده توسط بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات استان، به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم ریزی این گونه، صدور مجوز صید از امروز (یکشنبه) ممنوع خواهد بود.

وی اظهارداشت: هرگونه صید، حمل، جابه جایی ادوات صید این نوع گونه آبزیان تا ۲۳ تیرماه ممنوع خواهد بود و عملیات صید این گونه آبزی با هرگونه ابزار و ادوات صید تخلف محسوب شده و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان افزود: این ممنوعیت به دلیل آغاز فصل تخم ریزی و جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به این گونه ماهی و حفظ ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال پایدار جامعه صیادی خواهد بود.

در دهه‌های اخیر به علت فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان دریایی در صیدگاه‌های خلیج فارس، بسیاری از گونه های باارزش ماهیان دریایی از جمله حلوا سفید، زبیدی و صبور در معرض انقراض قطعی قرار گرفته‌اند.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناورهای خارجی به محدوده صیدگاه‌های داخلی، صید در زمان ممنوعیت، فعالیت شناورهای صیادی فاقد پروانه، قاچاق صید و استفاده از روش های غیرقانونی و مخرب صید همچون “ترال” از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

صیادان خوزستانی سال گذشته حدود ۵۰هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه‌ های شمال غرب خلیج فارس صید کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.