stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 441181
  • 06 تیر 1401 - 9:14
1
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

سازمان‌های مردم نهاد قزوین در حوزه احیای حقوق عامه مطالبه گر باشند

سازمان‌های مردم نهاد قزوین در حوزه احیای حقوق عامه مطالبه گر باشند
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: سازمان‌های مردم نهاد با توجه به تعهد و تخصص می‌توانند در حوزه حقوق عامه ورود کنند و در این حوزه مطالبه گر باشند.
قلم | qalamna.ir :

علی فولیان روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تجلیل از نخبگان و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در پرتو سند تحول قضائی، افزود: سمن های استان قزوین در این حوزه از ظرفیت ماده ۶۶ قانون داردسی مدنی، نهایت استفاده را ببرند و در صورت مشاهده تضییع حقوق عامه مراتب را به مراجع مربوط اعلام کنند.
وی با اشاره به نقش نهاد وکالت در کاهش پرونده ها، افزود: این نهاد می تواند در لایه های مختلف جامعه حضور داشته باشد و سواد و دانش مردم را بالا ببرد و برای کاهش آسیب ها تلاش نماید.
این مسوول افزود: توجه به اولویت ها شرط تحقق اهداف هر سازمانی است و پیشگیری از وقوع جرم وظیفه دادگستری می باشد و شاهد افزایش جرایم و پرونده ها هستیم و باید اولویت بندی در این زمینه داشته باشیم.
وی گفت: اولویت بندی کمی و کیفی جرایم باید در دستور کار قرار گیرد و جرایمی که درصد شیوع بالاتری دارند و موجب ناامنی، بی نظمی و کاهش اعتماد مردم به نظام می شود برای کاهش آنها اقدام شود.
فولیان با تاکید بر شناسایی پاتوق ها و اماکن تجمع معتادان متجاهر، افزود: شهرداری ها وظیفه ایمن سازی اماکن مخروبه را برعهده دارند و البته باید ابتدا مالک را شناسایی کنند و در صورت شناسایی نشدن برای ایمن سازی و پلمب آنها اقدام کند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سجام، گفت: مردم و فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم می توانند تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی را در این سامانه ثبت کنند که بدون احراز هویت آنها و دریافت هیچ گونه هزینه‌ای انجام می شود.

در ادامه این جلسه از تعدادی فعال حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان تجلیل شد.

هشتگ: , , ,
  • خبرنگار احسان درزی رامندی
  • منبع : دادگستری کل استان قزوین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.