stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 442179
  • 18 تیر 1401 - 22:52
2

بسته خبری پلیس پایتخت؛ دستگیری ۲ موبایل قاپ و کشف ۴۰ فقره سرقت

بسته خبری پلیس پایتخت؛ دستگیری ۲ موبایل قاپ و کشف ۴۰ فقره سرقت
قلم | qalamna.ir :

شنبه شب از پلیس تهران، سرهنگ  کیومرث حسنوند بیان داشت: در پی اعلام سرقت های متوالی موبایل در منطقه گاندی، دستگیری سارق  یا سارقان در دستورکار تیم عملیاتی کلانتری این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه دو سارق را شناسایی کردند، افزود: با مراقبت های ویژه پلیسی، ماموران روز گذشته از حضور سارقان در مخفیگاهشان مطمئن و با هماهنگی های قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه کردند.

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در یک عملیات منسجم پلیسی هر دو متهم دستگیر و بازدید از این مکان  اموال زیادی از جمله بیش از ۳۰ قطعه انواع کارت های شناسایی و بانکی، انواع گوشی های سرقتی، انواع کیف های زنانه و همچنین مقادیر قابل توجهی اسپری اشک ور، شوکر و مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ حسنوند افزود: متهمان ۲۸ و ۳۲ ساله در پی جویی های انتظامی به ۴۰ فقره سرقت مشابه به شیوه زروگیری و موبایل قاپی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

بازداشت سارقان مغازه 

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سه نفره سارقان مغازه خبر داد. 

سرهنگ سید قاسم موسوی فر بیان داشت: بیستم اردیبهشت سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت از مغازه سوپرمارکتی به دادخواهی مال باخته و نیز دستگیری یک متهم به اسم محمود در کلانتری ۱۵۹ بی سیم تشکیل شد که به دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: بدوا از شاکی در خصوص موضوع مطروحه تحقیق که اظهار داشت: در طول سال جاری مغازه اش طی چندین مرحله توسط سارقان مورد سرقت واقع شده و اموالی شامل وجوه نقد، ترازو، مواد خوراکی به ارزش تقریبی ۱۸میلیون تومان بسرقت رفته است تا اینکه در روز جاری فرد مذکور که قصد سرقت از مغازه را داشت دستگیر و تحویل ماموران  دادم.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با وصول پرونده به این یگان، پیرامون موضوع جرم از متهم تحقیق بدوا منکر بزه انتسابی و سرقت بوده لیکن با اخذ سوابق وی،  سابقه دار بودن متهم  محرز، در ادامه بررسی های پلیسی، متهم به بزه انتسابی معترف  و اظهار داشت به همراه دو تن از دوستانش به اسامی صالح و علی که بواسطه مصرف مواد با آنها آشنا شده در سرقت نقش داشتندو

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی پاتوق دوم متهم،ماموران با هماهنگی های قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. 

دستگیری سارقان جهیزیه 

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو سارق که جهیزیه دختر خانواده را سرقت کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ سید قاسم موسوی فر گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از منزل که جهیزیه بسته بندی شده از انبار ساختمانی مسکونی به سرقت رفته بود، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان  پایگاه ششم پلیس آگاهی  تهران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان این پایگاه  با بررسی محل سرقت و بازبینی دوربین های مدار بسته و تحقیقات پلیسی متوجه شدند که یکی از سارقان حرفه ای در این سرقت دست دارد و چهره وی در فیلم ضبط شده توسط دوربین های جغرافیای محل جرم مشهود شده است، با بررسی بیشتر و اقدامات فنی مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی های قضایی متهم به همراه همدستش در حالی که قصد ورود به مخفیگاهش را داشت دستگیر شد.
 
دستگیری سارق در زندان 

سر کلانترچهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زورگیری که در مرخصی از زندان سرقت و بلافاصله خود را به زندان معرفی می کرد خبر داد. 

سرهنگ اردشیر نادری  گفت: در پی اعلام یک فقره  زورگیری در محله گلبرگ، عوامل عملیات کلانتری این محل به نشانی اعلامی اعزام شدند و پس از حضور و بررسی مشخص شد سارق پس از سرقت در هنگام فرار موتورسیکلت خود را در صحنه سرقت رها و  جا گذاشته است.

وی با بیان اینکه با مالک موتورسیکلت شناسایی شد  افزود: مالک موتورسیکلت  فردی ۲۸ ساله دارای سوابق کیفری متعدد  محل سکونتش در محله بی سیم تهران بوده و پس از بررسی دقیق و اخذ مجوز قضائی مشخص شد که سارق در مرخصی از زندان بسر می برده و بعد از سرقت برای رد گم کردن بلافاصله خود را به زندان معرفی کرده است.

سر کلانتر چهارم  پلیس پیشگیری تهران ادامه داد:  با مجوز قضایی متهم از زندان تحویل گرفته شد و در پی جوئی های انتظامی به زوگیری از مال باخته و ارتکاب چند فقره سرقت مشابه معترف شد.

دستگیری اراذل و اوباش لواسانات 

سر کلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سه اراذل و اوباش که در لواسانات با عربده کشی و تخریب قدرت نمایی کرده بودند، خبر داد. 

سرهنگ محمد باقر قدم زاده اظهار داشت: روز گذشته در منطقه لواسانات سه نفر جوان ۲۳ تا ۲۷ ساله اقدام به عربده کشی و تخریب چند خودرو با استفاده از چوب و قمه کرده  و باعث ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شدند که در همین راستا بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۶۶ لواسانات با وصول خبر پس از دقایقی در محل حاضر و نفرات را در صحنه مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه متهمان  با ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان امنیت عمومی را برهم زدند افزود: با حضور به موقع پلیس در محل نفرات در صحنه زمینگیر و دستگیر شدند و با وجود مقاومت در برابر پلیس با درایت مامورین نفرات تحت الحفظ قرار گرفته و به کلانتری منتقل شدند.

سر کلانتر یکم پلیس پیشگیری تصریح کرد: متهمین از افراد سابقه دار و دارای سابقه تحمل حبس در زندان در خصوص شرارت هستند که در تحقیقات اولیه به جرم خود معترف شدند. 

سرهنگ قدم زاده با اشاره به اینکه متهمان به دلیل اختلاف شخصی با یکی از اهالی محل اقدام به این عمل نمودند در پایان خاطر نشان  کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نفرات به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.