stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 443515
  • 07 مرداد 1401 - 10:53
2

بارندگی کدام مسیرهای کشور را مسدود کرده؟

بارندگی کدام مسیرهای کشور را مسدود کرده؟
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ احمد شیرانی روز جمعه به خبرنگاران اظهار داشت: جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال (مسیر رفت و برگشت) از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود است و همچنین مسیر هراز با توجه به ادامه عملیات پاکسازی گل و لای تا اطلاع بعدی بسته شده و جاده سولقان به امامزاده داوود (ع) هم به علت ادامه پاکسازی سطح جاده مسدود شده است.

وی افزود: هم اکنون مسیرهای جایگزین جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین رشت برای تردد به استان‌های شمالی و بالعکس باز است و جاده ترافیک روان دارد. بیشتر مسیرهای مسدود در روز گذشته بازگشایی شده و تعدادی از جاده‌های اصلی شامل شهداد-نهبندان، ریگان – ایرانشهر و زاهدان – میرجاوه کماکان مسدود است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: جاده بندر خمیر – بندرلنگه محدوده روستای کنخ تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر – دژگان – بندرلنگه انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر جاده‌ها نیز گفت: برخی از مسیرهای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان و بوشهر درگیر با وزش باد و طوفان و بارندگی است به همین منظور وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان می‌ شود و احتمال وقوع تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد، بارندگی‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود و رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو جلویی در این شرایط ضروری است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور توصیه کرد: رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجهه با این شرایط است. به رانندگان خصوصاً در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می‌کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت کنند و قبل سفر، از شرایط جوی طول مسیر را مطلع شوند.

همچنین پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر روز گذشته در گفت و گویی با با بیان اینکه اکنون ۱۸ استان کشور درگیر سیلاب هستند، به مردم توصیه کرد که تا دهم مردادماه از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، هرمزگان و  خوزستان، استان های متأثر از سیلاب هستند و خدمات هلال احمر برای مقابله با سیلاب و کمک به هموطنان بدون وقفه در حال انجام است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.