stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 445382
  • 30 مرداد 1401 - 13:25
1

نجات ۲ محکوم به قصاص در بویین زهرا از چوبه دار

نجات ۲ محکوم به قصاص در بویین زهرا از چوبه دار
قزوین - قلم- رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: در راستای پویش "به عشق حسین (ع) می‌بخشم" و به حرمت ماه محرم، اولیای دم دو فقره قتل در بویین‌زهرا از قصاص گذشتند.
قلم | qalamna.ir :

 حجت الاسلام محمد حیدری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: باتوجه به تجربه خوبی که در ماه مبارک رمضان با پویش ” به عشق علی (ع) می‌بخشم” به دست آمد، بر آن شدیم از این پویش در مناسبت‌های با برکت مذهبی، چون ماه محرم و صفر بهره ببریم تا به واسطه این روزهای عزیز، صلح و سازش بیشتری نصیب هم‌استانی‌ها شود.

وی ادامه داد: این پویش زیر نظر “ستاد صبر” کشور راه اندازی شده و در استان قزوین نیز تاکنون نتایج مطلوبی داشته است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در راستای پویش “به عشق حسین (ع) می‌بخشم” و به حرمت ماه محرم، اولیای دم دو فقره قتل در شهرستان بویین‌زهرا از قصاص گذشتند و پرونده‌ها به صلح و سازش انجامید.

این مقام قضایی استان قزوین همچنین گفت: گام اول ابلاغ این پویش به حوزه قضایی در سراسر استان است تا از شاکیان و خانواده‌ها بخواهیم به این پویش پیوسته و بخشش خود را با ارادت به پای امام حسین (ع) حساب کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین یادآور شد: با تعاملی که با سازمان اتوبوسرانی قزوین صورت گرفت، پوستر این پویش در اتوبوس‌های سطح شهر نصب شده است که به عنوان رسانه‌ای همگانی در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ابلاغ و تفهیم این پویش به اداره کل زندان‌های استان، در شعبه قزوین و بویین زهرا از دیگر اقداماتی است که در راستای پیوستن به این پویش انجام شده به گونه‌ای که در پرونده‌های زندانیانی که مربوط به اجرای احکام مدنی و شورای حل اختلاف است، در داخل شعب برای شاکیان مطرح کرده و تلاش می‌کنیم از شور حسینی به نفع رافت در جامعه اسلامی بهره ببریم.

حیدری افزود: وقتی در جریان پرونده‌ها و جلسات دادرسی این مسائل برای مردم بیان شود، آنها که دل در گرو سیره ائمه‌ اطهار (ع) بسته و معتقد باشند، به حتم تاثیر خواهند گرفت و بسیاری از منازعات به صلح می‌انجامد.

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین گفت: در سه ماهه اول امسال ۵۷ درصد پرونده‌ها به مصالحه ختم شده که نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته‌ است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.