stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 445457
  • 28 خرداد 1401 - 13:39
0

۶۸ درصد از چاه‌های آب استان قزوین به کنتور هوشمند تجهیز شده است

۶۸ درصد از چاه‌های آب استان قزوین به کنتور هوشمند تجهیز شده است
قزوین - قلم- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با تجهیز ۶۱۷ حلقه چاه به اداوات اندازه گیری هوشمند در سال گذشته تاکنون ۶۸ درصد چاه‌های استان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

یدالله ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم با اشاره به طرح نصب کنتورهای هوشمند در استان، عنوان داشت: این طرح با هدف صیانت، حفاظت و مدیریت بهینه منابع آبهای زیرزمینی کلید خورده تا در کنار سایر طرح های احیا و تعادل بخشی به کاهش مصرف آب های زیرزمینی کمک کند و اجرای آن نیز تا مجهز شدن همه چاه های استان به کنتور هوشمند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با نصب ۶۱۷ دستگاه کنتور هوشمند در سال ۱۴۰۰ تاکنون سه هزار و ۹۱۳ دستگاه کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی، صنعتی و خدماتی استان نصب شده که این تعداد معادل ۶۸ درصد چاه های مجاز در استان است.

ملکی با اشاره به اهمیت طرح های انسداد چاه های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند در استان قزوین، اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۴۰۰ با بسیج کلیه امکانات، استفاده از ظرفیت مصوبات شورای حفاظت و کمیته صیانت از منابع آب استان و ایجاد تعامل و گفتمان واحد در سطح دستگاه های ذیربط و مراجع قضایی و انتظامی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده اقدام کرد و این مهم امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته کشف و ضبط ۶۵ دستگاه و اداوات حفاری غیر مجاز، پر و مسلوب المنفعه کردن ۳۱۵ حلقه چاه غیر مجاز یا فاقد پروانه و تقلیل منصوبات سه حلقه چاه کشاورزی موجب صرفه جویی حدود ۳۲ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی شد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.