stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 445459
  • 31 مرداد 1401 - 14:05
0

بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قزوین پرداخت شده است

بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قزوین پرداخت شده است
قزوین – قلم– معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از سال ۹۶ تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سطح این استان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی پرداخت شده است.
قلم | qalamna.ir :

محمدمهدی رحیمی نیارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم افزود: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و تسهیلات آن در سال ۱۳۹۷ در استان قزوین طبق دستورالعمل ابلاغی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد و بازپرداخت پنجساله بوده و دوسال مدت زمان مشارکت و تنفس دارد که می تواند برای راه اندازی کسب و کارها و اشتغال روستایی بسیار موثر باشد.

این مسوول اضافه کرد: هدف از پرداخت این تسهیلات تثبیت جمعیت روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تحول در روستاها و ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار در مناطق روستایی و عشایری است.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای گرفتن این تسهیلات بعد از دریافت مجوز از دستگاه های اجرایی، درخواست خود را در همان دستگاه ثبت کنند تا بعد از بررسی و تصویب در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک های عامل معرفی شوند.

رحیمی نیارکی با بیان اینکه سرانه اشتغال در حوزه روستایی ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر نفر است، گفت: این تسهیلات در ایجاد تحول و رونق اقتصادی در روستاها و مناطق عشایرنشین بسیار موثر است و باید تلاش کنیم تا با اطلاع رسانی شاهد پرداخت آن به متقاضیان واقعی باشیم.

وی با بیان اینکه بحث نظارت بر تسهیلات پرداختی قبل از اجرا، حین و بعد از اجرا توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین انجام می شود، افزود: معیار ما در این زمینه، انطباق لیست بیمه با تعهد اشتغال کارفرما است که باید تا پایان مدت زمان پرداخت تسهیلات همخوانی داشته باشد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار هادی درزی رامندی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.