stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 446652
  • 15 شهریور 1401 - 1:59
0
در دیدار استانداران کرمانشاه و دیالی چه گذشت؟

یک سفر و دیدار خارجی برای تحقق سفر ایمن، ارزان و آسان زائران اربعین

یک سفر و دیدار خارجی برای تحقق سفر ایمن، ارزان و آسان زائران اربعین
کرمانشاه - قلمنا - بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه در جریان سفری یک‌روزه به کشور عراق با حضور در استانداری دیالی با «مثنی التمیمی» همتای عراقی خود دیدار کرد.
قلم | qalamna.ir :

امیری مقدم در این دیدار که روز یکشنبه برگزار شد، یاد و خاطره شهدای مقاومت به‌ویژه سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را گرامی‌داشت و باز شدن مسیر زیارت عتبات عالیات را مرهون جانفشانی این شهیدان دانست.

بهمن امیری مقدم همچنین با اشاره به ریشه تاریخی و فرهنگی مشترک ۲ ملت ایران و عراق گفت: وحدت و برادری بین ۲ ملت یک حقیقت تاریخی است که دشمنان مشترک ایران و عراق به‌دنبال برهم زدن آن هستند و به‌همین دلیل هوشیاری و بصیرت به‌ویژه در مسئولان و خواص ۲ کشور ضروری است.

امیری مقدم همچنین با بیان این‌که مرز خسروی قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلی است، گفت: به فضل الهی و با پیگیری‌هایی که در چند ماه گذشته صورت گرفت و در پی توافق ۲ کشور، مرز خسروی به روی زائران عتبات عالیات بازگشایی‌شده و هم‌اکنون پذیرای انبوه عاشقان اباعبدالله و زائران اربعین حسینی است.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان این‌که سفر ایمن، ارزان و آسان زائران اربعین هدف دولت جمهوری اسلامی و مدیریت ارشد استان کرمانشاه است بیان کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در مرز خسروی برای پذیرایی از زائران اربعین ایجاد شده‌است و هم‌اکنون زائران به‌راحتی و آسانی به مرز مراجعه و از آن عبور می‌کنند. در مرز منظریه و ورودی عراق هم اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده که شایسته تقدیر است اما ما انتظار داریم که زیرساخت‌های موجود تا پایتخت عراق بیش‌از پیش تقویت شود و حمل‌ونقل، استراحت، پذیرایی، نیازهای احتمالی درمانی و امدادی و سایر نیازهای زائران با کمترین کمبود و نقص تامین شود تا شاهد تردد راحت زائران از این مسیر به سمت کربلای معلی باشیم. البته طرف ایرانی در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهد داد.

استاندار دیالی هم با ابراز رضایت از روابط نزدیک دو کشور و استان های کرمانشاه و عراق گفت: مردم عراق خدمت با زائران امام حسین(ع) را افتاخاری بزرگ می دانند و ما هم در همین راستا تمام توان خود را برای میزبانی مناسب از زائران ایرانی بکار گرفته ایم.

«مثنی التمیمی» افزود: با توجه به تدابیر اندیشیده شده هیچ نگرانی از نظر امنیت و جابجایی زائران وجود ندارد و امید است با هماهنگی های طرفین نواقص موجود هم برطرف شود.

در این دیدار ۲ طرف توافقات مختلفی در زمینه ارتباطات روزانه، مستمر و نزدیک مسئولان ایرانی و عراقی در مرز، تقویت زیرساخت‌ها، بهبود وضعیت جابجایی مسافر و موکب‌ها و سایر نیازهای احتمالی زائران داشتند که با اجرایی شدن آنان انتظار می‌رود یک سفر زیارتی خوب برای مسافران حسینی رقم بخورد.

در این سفر خارجی معاونان سیاسی و امنیتی، عمرانی و توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرمانده مرزبانی استان، فرمانده انتظامی استان، فرماندار قصرشیرین، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل حراست و جمع دیگری از مدیران کل استاندار کرمانشاه را همراهی کردند. همچنین معاونان استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و فرمانداران دیالی هم در این دیدار حاضر بودند.

مرز بین المللی خسروی قدیمی ترین و نزدیکترین مسیر به کربلای معلی است که با عبور از استان دیالی و بغداد، نزدیکترین راه به کاظمین، کربلا و سامرا را پیش پای زائران حسینی می گذارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.