stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 446779
  • 17 شهریور 1401 - 2:04
2
با حضور میدانی استاندار کرمانشاه و سفیر ایران در عراق صورت گرفت،

️ مدیریت ازدحام جمعیت در مرز خسروی و تداوم ورود زائران اربعین به عراق

️ مدیریت ازدحام جمعیت در مرز خسروی و تداوم ورود زائران اربعین به عراق
کرمانشاه - قلمنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به انبوه جمعیت حاضر در قصرشیرین و مرز خسروی گفت: مراجعه قابل توجه و فراتر از انتظار زائران به مرز خسروی و مشکل ناکافی بودن امکانات طرف عراقی، تا عصر امروز سبب ازدحام و کندی تردد شده بود اما با پیگیری های میدانی صورت گرفته، هم اکنون عبور زائران از مرز دوباره به جریان افتاده است.
قلم | qalamna.ir :

بهمن امیری مقدم ساعت ۱۹ عصر روز چهارشنبه در نقطه صفر مرزی و در جمع زائران اربعین حسینی در پایانه بین المللی خسروی گفت: با توجه به زیرساخت های مناسب مرز خسروی، امروز جمعیت قابل‌توجه و فراتر از انتظاری از زائران اربعین حسینی به پایانه بین‌المللی خسروی مراجعه کردند به‌طوری‌که روز سه‌شنبه نسبت‌به روز دوشنبه شاهد رشد ۴۰۰ درصدی مراجعه زائران بودیم و امروز نیز نسبت‌به روز گذشته شاهد مراجعه دست کم ۲ برابری زائران هستیم.

به گفته وی، همین موضوع روند خروج آنان از مرز را با کندی مواجه کرد زیرا امکانات و زیرساخت‌های موجود در مرز منذریه عراق برای پذیرش انبوه زائران کمتر از زیرساخت‌های مناسب خسروی است و در صورت ازدحام ناگهانی و گسترده، سبب کندی تردد می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که تمام اعضای ستاد اربعین استان از صبح امروز در پایانه بین‌المللی خسروی حضور دارند، گفت: ما از صبح امروز به‌صورت میدانی مشکل کندی تردد زائران اربعین را با حضور آقای آل صادق، سفیر کشورمان در عراق و ارتباط با مقامات ارشد کشورمان و وزارت کشور عراق پیگیری کرده‌ایم که بحمدالله بخشی از زائران حاضر در پایانه تا ساعت ۱۵ به‌سلامت از مرز عبور کرده و به شهرهای زیارتی منتقل شدند و مابقی نیز هم اکنون در حال خروج هستند.

امیری مقدم عنوان کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری و ارتباط مستمر با طرف عراقی برای تسریع در روند ورود زائران به کشور عراق هستیم و ان شاءالله تمام زائران حاضر در پایانه خسروی تا ساعت ۲۱ وارد عراق می شوند.

وی اظهار کرد: آن دسته از زائران اربعین که در شهر قصرشیرین حضور دارند نیز به موکب‌های واقع در سطح شهر هدایت، اسکان و پذیرایی شدند تا زمینه عبور آنان هم از مرز فراهم شود.

استاندار کرمانشاه از همه زائران اربعین حسینی خواست که به اطلاعیه‌ها و گزارش‌های رسانه ملی درباره مرز خسروی توجه و سفر خود به عتبات عالیات را مدیریت کنند تا در مسیر با کندی و محدودیت مواجه نشوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.