stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 446919
  • 19 شهریور 1401 - 1:53
0

گفتگو با شیلا سهامی هنرمند نقاش

گفتگو با شیلا سهامی هنرمند نقاش
گفتگو با شیلا سهامی از هنرمندان جوان کرمانشاهی که به تازگی توانسته با خلق چند اثر موفقیت خوبی را در میان هم سن و سالان خود کسب کند را بخوانید.
قلم | qalamna.ir :

شیلا سهامی (متولد ۱۳۸۱) از هنرمندان جوان کرمانشاهی است که به تازگی پس از چند اثر تابلوی نقاشی با رنگ اکریلیک توانسته موفقیت خوبی را در میان هم سن و سالان خود کسب کند، سهامی با خلق چند اثر مختلف از نقاشان مستعد نسل جوان کرمانشاه به شمار می‌آید. به همین بهانه گفت و گویی با او داشتیم که چکیده‌ی آن را در زیر می‌خوانید:

برای خلق اثر هنری خود شرایط خاصی را فراهم می‌کنید؟ برای مثال برخی هنرمندان حتما مدیتیشن انجام می‌دهند و عده‌ای موسیقی را شرط لازم می‌دانند. برای شما چگونه است؟

البته که برای کار کردن همیشه شرایط برای من اهمیت داشته، سعی میکنم از محیط اطراف برای اینکه روی کارم تمرکز کنم فاصله بگیرم و معمولا برای این کار و خلوت کردن پیانوی کلاسیک گوش میدهم البته این را هم بگویم که در فضاهای شلوغ هم همواره شوق نقاشی کشیدن را داشته ام اما ترجیح می دهم در فضای آرامی آنچه را که در تصوراتم وجود دارد به روی بوم بیاورم.

اصولا روند آفرینش یک اثر هنری برای شما از ابتدا تا انتها چه مراحلی را پشت سر می‌گذارد؟

آنچنان بکار بردن تکنیک های هنر نقاشی در اولویت طرح من نیست و دیدگاه من نسبت به نقاشی کلیشه ای و خشک نیست، بیش از هر چیزی دوست دارم آن لحظه که سرشار از یک تصور می شوم آن را به قلم بیامیزم و ذهنم را تخلیه کنم روی بوم و این کار واقعا به من آرامش خاصی میدهد که از همه چیز مهم تر است.

چقدر برایتان مهم است که اثر شما همان گونه‌ای درک شود که شما می‌خواهید؟ در واقع تا چه اندازه خوانش اثر از جانب مخاطب را آزاد می‌دانید؟

ببینید هر اثر هنری مخاطبان خاص خود را دارد، هر انسانی به اندازه درک خود از آن چیزی که می بیند نسبت به هر هنری که نهفته باشد در نقاشی ها برداشت خاص خود را دارند و بنظرم آدم ها آزادند تا نظر خود را بیان کنند که البته به نوع آن اثر هم بستگی دارد بعضی از تابلوها ممکن است زیبایی بصری قابل مشهودی برای همگان نداشته باشند اما حس خاصی را منتقل می کنند که همین احساسات نهفته در اثر است که موجب متفاوت بودن دیدگاه ها می شود.

به عنوان یک هنرمند جوان چه چالش‌هایی را پیش روی خود می‌بینید؟

خب هنر در کشور ما برای خیلی از افراد نمی تواند جنبه مالی داشته باشد و اولین چیزی که جامعه هنری با آن مواجه می شوند چالش مالی ماجرا است اما صرف نظر از این؛ هنر عشق است و فکر می کنم هر هنرمندی دلبسته کاری است که انجام می دهد اما در نهایت سختی های بسیاری پیش روی همه هنرمندان وجود دارد که من هم در ابتدای کار از این قضیه مستثنی نیستم.

و کلام آخر؟

خوشحالم از این که می توانم رویای هر را هرچند سخت به روی بوم نقاشی بیاورم و آزادانه در دنیای هنر هر آنچه که تصور می کنم و هر آنچه که احساس آن را حس میکنم؛ نقاشی کنم و آنچه که در ذهن دارم را خلق کنم، برای من این کار شاید زیباترین کاری باشد که می توانم به آن بپردازم و امیدوارم که در این راه بتوانم قدم های موفقیت آمیزی را بردارم و در جامعه هنر اثرگذار باشم.

 

گفتنی است سهامی در نظر دارد برخی از اثر هنری خود را به منظور استفاده بهتر علاقه مندان به تابلوهای نقاشی به مزایده بگذارد.

 
تابلو تکنیک اکریلیک روی بوم ۹۰*۶۰
این اثر از تاریخ شنبه ۱۹ شهریور به مدت سه روز با قیمت پایه ۲۰ میلیون ریال به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می شود.

برای ارتباط با این هنرمند از صفحه شخصی او در اینستاگرام استفاده کنید. ( اینجا )

 

*حسام الدین شیخی – روزنامه نگار

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.