stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 446924
  • 19 شهریور 1401 - 7:24
3

صفار هرندی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها با حکم فیفا اتفاق افتاد

صفار هرندی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها با حکم فیفا اتفاق افتاد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها برخی معتقد بودند باید بررسی شود که آیا حرمت شرعی این مساله مبنای جدی دارد یا خیر. در نهایت با حکم فیفا حضور زنان در ورزشگاه‌ها اتفاق افتاد اما منطقی بود خودمان این‌ مساله را حل و حدود آن را تعیین کنیم.
محمدحسین صفار هرندی، در همایش طرح ولایت بسیج اساتید که در هتل امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برخی باور دارند که می‌توان کشور را با استفاده از آموزه‌های معنوی در کنار تخصص و دانش روز اداره کرد. روزی کسانی در مخالفت با این باور ایستادند. منشا این مخالفت‌ها به غیر از وسوسه‌های دشمنان، ضعف‌های اخلاقی در برخی بود که به مرور وقتی با ناملایمات روبه‌رو شدند، این ضعف‌ها آنان را واردار به تجدید نظر در باورهای پیشین کرد.
وی با بیان اینکه این زمزمه‌های تجدید نظرخواهانه از دهه ۷۰ شروع شد، افزود: آقای روحانی از همان ابتدای شروع دولتش بیان کرد ما چاره‌ای جز پیوستن به غافله جهان نداریم. از طرف دیگر کسانی بودند که معتقد بودند مشکل ما این‌ مساله نیست. ما دنبال قطع ارتباط خودمان با جهان نیستیم اما جهان فقط آمریکا نیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد: با مرور منطق این ۲ جریان، می‌بینیم تکیه‌گاه منطق تجدیدنظرطلبان این بود که جهان تک‌قطبی شده و در اختیار غرب است و کسی توان مقابله با خواست آمریکا را ندارد و نگاه ایدئولوژیک پاسخگوی مسائل امروز جهان نیست. البته کسانی که دارای این منطق بودند، جزو پیشروان انقلاب و از یاران امام(ره) بودند و حتی در دهه ۶۰ برخی از آنان تندتر از بقیه، یقه مخالفان امام را می‌گرفتند. صفار هرندی اضافه کرد: تکیه‌گاه منطق وفاداران به انقلاب هم این بود که معادلات جهان به نفع ما تغییر کرده و غرب هم بیان می‌کند جریان اسلام‌گرایی با محوریت جمهوری اسلامی یکی از رقبای ماست که هنوز ابعاد آن را نشناخته‌ایم.
وی با بیان اینکه تغییرات ژئوپولیتیک در جهان به نفع وفاداران به انقلاب است و این یک نگرش واقع‌بینانه است و نه ایدئولوژیک، گفت: منطق وفاداران به انقلاب می‌گوید بین کشورهای جهان ما باید با کشوری کار کنیم که در عین قدرتمند بودن، از ما باج نخواهد. در همین مسیر با چین مواجه می‌شویم که خواهان رابطه استراتژیک با ماست؛ بدون اینکه مانند کشورهای استعماری طمع داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: ما برای مدیریت زمستان‌ها، چاره‌ای جز واردات گاز از خارج نداریم چراکه میزان گاز تولید شده در داخل کفاف نیاز ما را نمی‌دهد. زمانی ما به سمت واردات گاز از ترکمنستان حرکت کردیم. در دولت روحانی ما با ترکمنستان به یک مشکل در محاسبه قیمت گاز برخوردیم و اختلافات بر سر قیمت و عدم وصول طلب آنان باعث شد گاز ترکمنستان روی ما قطع شود. وقتی آقای رئیسی روی کار آمد، یک مذاکره چند دقیقه‌ای با رئیس‌جمهور ترکمنستان انجام داد و چند روز بعد این قضیه حل شد. بدهی ما به ترکمنستان پرداخت و سوآپ گاز ترکمنستان از داخل کشور ما به سمت غرب انجام شد و میزان گاز مورد نیازمان را هم می‌توانیم از ترکمنستان وارد کنیم؛ یعنی دولتی که متهم می‌شد زبان دنیا را بلد نیست، به راحتی توانست این مشکل را حل کند.
صفار هرندی با بیان اینکه دولت رئیسی مشکلات خود با ترکمنستان، افغانستان و بخش زیادی از مسائل با عراق را حل کرده، افزود: غرب حوزه‌های نفوذ گذشته خود را به تدریج از دست داده است که حال می‌توان به این حوزه‌ها وارد شد.
وی با بیان اینکه بین واقع‌بینی و آرمان‌گرایی هیچ تعارضی وجود ندارد، عنوان کرد: در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها برخی معتقد بودند باید بررسی شود که آیا حرمت شرعی این مساله مبنای جدی دارد یا خیر. در نهایت با حکم فیفا حضور زنان در ورزشگاه‌ها اتفاق افتاد اما منطقی بود خودمان این‌ مساله را حل و حدود آن را تعیین کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه در دولت‌های قبل ناامیدی از توان داخلی وجود داشت، ابراز عقیده کرد: در دولت قبل گفته می‌شد نارضایتی مردم برای ما سرمایه است تا مردم از مسیری که قبلا توسط امام‌(ره) گشوده شده است، دل بکنند و این اعتقاد وجود داشت تا متوسل به بیرون نشویم، موفق نمی‌شویم اما در این دولت کسانی روی کار هستند که می‌گویند اگر به انقلاب پایبند باشیم، دنیای ما هم آباد می‌شود.
صفار هرندی با بیان اینکه در این دولت رئیس‌جمهور در تمام صحنه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم حاضر می‌شود، تصریح کرد: در این دوره وقتی مردم می‌بینند رئیس‌جمهور برای حل مشکلات به صحنه می‌آید، با او همکاری می‌کنند. در جریان حمله سایبری دشمن به جایگاه‌های سوخت کشورمان، ما شاهد هیچ نوع شعاردهی از طرف مردم‌ نبودیم چراکه می‌دیدند رئیس‌جمهور واقعا در پی خدمت به آنان است و وقتی اینگونه باشد، به او فرصت حل مشکل را می‌دهند.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تا کنون بخش زیادی از بدهی‌های انباشته دولت‌ قبل را پرداخته است، ادامه داد: حاصل این اقدام مهار تورم است. این دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد و الان پس از سه ماه از اجرای آن، رشد تورم‌ روند نزولی پیدا کرده است. حتما به عملکرد دولت خصوصا در وزارت کار انتقاداتی وارد است و مردم حق دارند از مشکلات معیشتی خود گلایه‌مند باشند اما وظیفه اساتید دانشگاه تبیین شرایط برای مردم است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روش دولتی که فکر می‌کرد فقط به مدد خارجی‌ها می‌توان ‌کشور را اداره کرد، جواب نداد اما روش دولتی که به داخل توجه دارد، حتی در ارتباطات خارجی هم موثر واقع شد.
صفار هرندی با اشاره به عضویت کامل ایران در اجلاس شانگهای عنوان کرد: شرق در ما ظرفیتی قابل قبول یافته است؛ در حالی که ۲ سال قبل چنین ظرفیتی را در ما نمی‌دید. روزی در مجمع تشخیص، دولت سابق خواست به ما را فشار بیاورد که اگر FATF را نپذیریم، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. به لطف خدا ما به این نتیجه رسیدیم که نباید در رابطه با این مساله عجله کنیم و از بعد از آن فروش نفت ما ۲ برابر شد.
وی تاکید کرد: وقتی ما قدرتمندانه با چین‌ کار کنیم، حتما غرب هم تحریک می‌شود و تصمیم می‌گیرد خود را از این فرصت محروم نکند. حتی برای گسترش روابط با دنیا هم باید پای مکتب سردار سلیمانی نشست. اگر این شهید بزرگوار با پوتین صحبت نمی‌کرد، بسیاری از گشایش‌هایی که دولت قبل دنبال آن بود، حاصل نمی‌شد. در دولت قبل هم برخی افراد از وزارت امور خارجه رفتند با اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، حرفصحبت کردند و هم حاج قاسم با او صحبت کرد و در نهایت این صحبت‌های حاج قاسم بود که موثر واقع شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیرات مثبت عضویت در شانگهای و بریکس برای کشور اضافه کرد: ژئوپلیتیک جهان به نفع ما در حال تغییر است و ما برای تامین منافع خودمان باید این تغییرات را درک کنیم. دولت سیزدهم با وجود تمام نقاط ضعفی که ممکن است داشته باشد، تلاش‌هایش قابل تحسین و به توفیقات ملموسی رسیده است. امیدواریم در آینده نزدیک ثمرات این تلاش‌ها در سفره مردم هم مشاهده شود.
صفار هرندی اظهار کرد: ماجرایی که به اسم اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی مطرح شده، یک دروغ بزرگ است. مجلس در گزارش تحقیق و تفحص خود، این مساله را مطرح نکرده و تنها در گزارش خام هر چه پول از فولاد مبارکه خارج شده، نوشته‌اند. در این گزارش گفته شده ۵۰ و چند هزار میلیارد تومان ورقه فولادی با قیمتی پایین‌تر از قیمت معمول به خودروسازان اعطا شده است اما این کار به دلیل ارزان شدن خودرو انجام شده بود. همچنین گفته می‌شود از طرف فولاد به صدا و سیما و دفتر برخی ائمه جمعه پول داده شده است؛ در حالی که باید توجه داشت طبق قانون می‌توان درصدی از سود شرکت‌ها را برای فعالیت‌های فرهنگی هزینه و کمک کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این گزارش آمده است که شرکت فولاد مبارکه کالاهای خود را خارج از بورس ارائه کرده است. این یک تخلف است اما باید توجه داشت فاصله بین تخلف اداری با جرم زیاد است. ما نباید با طرح این دروغ‌ها فضای ذهنی جامعه را خراب کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.