stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 447008
  • 20 شهریور 1401 - 14:52
1

پلیس راهور همدان: سامانه سپند مرجع اصلی ثبت و فعالیت سرویس مدارس است

پلیس راهور همدان: سامانه سپند مرجع اصلی ثبت و فعالیت سرویس مدارس است
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ فرخ جمالی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این افراد باید با مراجعه به این سایت اینترنتی ضمن ارائه و بارگذاری مدارکی هویتی خود و خودرو(شامل معاینه فنی وسیله نقلیه، گواهی سلامت و گواهی نداشتن سوء پیشینه) کد QR را دریافت و بر روی خودروی خود نصب کنند.

وی اظهار داشت: والدین دانش آموزان نیز برای بکارگیری و استفاده از سروریس مدارس باید به سامانه سپند مراجعه و از این طریق نسبت به تامین سرویس مدرسه فرزندشان اقدام کنند.

به گفته سرهنگ جمالی، پس از ثبت مشخصات مربوطه توسط راننده، این اطلاعات از سوی پلیس راهور نیز رصد شده و برچسب سرویس مدرسه به خودروهای مورد تایید ارائه می شود و پلیس راهور خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی را برای استفاده به عنوان سرویس مدرسه تایید نمی کند.

وی تصریح کرد: متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، پس از طی مراحل قانونی در صورت واجد شرایط بودن، انتخاب و اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: والدین دانش آموزان نیز باید با ورود به سامانه سپند و ثبت اطلاعات هویتی مرتبط با دانش آموز و آدرس محل سکونت، نسبت به تامین سرویس مدرسه برای ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند.

سرهنگ جمالی گفت: سال های گذشته برخی والدین با هماهنگی یکدیگر اقدام به تامین سرویس مدرسه برای فرزندان خود می کردند که این شیوه مورد پذیرش پلیس نیست و ممکن است مشکلاتی را برای دانش آموز و والدین ایجاد کند.

وی تاکید کرد: پلیس راهور به رانندگانی که خارج از چارچوب سامانه سپند اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند نیز نه تنها هیچگونه خدمتی ارائه نمی کند، بلکه در صورت مشاهده براساس قانون این خودروها، جریمه و اعمال قانون می شوند.

جمعیت دانش آموزی استان همدان حدود ۳۰۷ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.