stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 447544
  • 27 شهریور 1401 - 14:53
2

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لوازم تحریر ارزان قیمت

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لوازم تحریر ارزان قیمت
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد حدود ۵۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی او برداشت شده است که در همین زمینه پرونده اولیه تشکیل شد.  

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد با یک سایت فروش لوازم التحریر در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پایین‌تر از بازار اقدام به فروش می‌کرد؛ وسوسه شدم و برای خرید از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از لحظاتی همه موجودی حساب بانکی‌ من خالی شد.  

سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می‌کند

سرهنگ گودرزی ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.  

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که با راه اندازی یک سایت فروش لوازم التحریر و یک درگاه جعلی از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان بیش از پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.  

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی‌دلیل می‌تواند یکی از ترفندهای مجرمان اینترنتی باشد، برای ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی المقدور از جستجوی موتورهای جستجوگر خودداری کنند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice. ir به صورت آنلاین با کارشناسان پلیس فتا در میان گذارند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.