stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 447577
  • 27 شهریور 1401 - 19:24
0

تاخیر در مذاکرات به ضرر ما نیست

تاخیر در مذاکرات به ضرر ما نیست
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاخیر در مذاکرات مانند دفعه قبل نیست که به ضرر ما باشد چراکه ما برنامه‌های مجلس و دولت را وابسته به مذاکرات نکردیم.
سردار محمد اسماعیل کوثری، در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر انکه ایران به دنبال به تعویق انداختن مذاکرات برجام است گفت: ایران نه قصد به تعویق انداختن مذاکرات را دارد نه قصد و نیت دیگری دارد. در حقیقت ایران فقط حق خود را می خواهد.
وی گفت:حق ایران این است که نه تنها برجام باید عملی شود بلکه باید همه تحریم‌ها برداشته شوند و بعد از برداشتن تحریم‌ها باید تضمین بدهند و ایران راستی آزمایی کند. لذا موضوعی که درباره مذاکرات وجود دارد این است که غربی‌ها جوسازی می‌کنند به این ترتیب که یک بار موضوع سپاه را به میان می‌کشند یک بار دیگر مسائل دیگری را به میان می‌آورند.
این نماینده مجلس گفت: نکته دیگر این است که در حال حاضر غربی‌ها مشاهده می‌کنند ما محکم ماندیم و نیاز زیادی به اروپا و آمریکایی‌ها نداریم از این‌ رو موضوعات خلاف جهت برجام را عنوان می‌کنند. این اظهارات خلاف برجامی غرب در شرایطی است که ما فقط گفتیم تحریم‌ها باید برداشته شوند بعد از برداشتن تحریم‌ها هم به ما تضمین بدهند و در نهایت راستی آزمایی کنیم. این نکته به این معنا نیست که ایران قصد دارد مذاکرات را به تاخیر بیاندازد. البته تاخیر در مذاکرات مانند دفعه قبل نیست که به ضرر ما باشد چراکه ما برنامه‌های مجلس و دولت را وابسته به مذاکرات نکردیم.
کوثری افزود: خواسته ما برداشتن همه تحریم‌ها است. آنها به برجام تاکید دارند و در برجام هم مشخص است ما به تعهداتمان عمل کردیم و آنها هم باید به همه تعهداتشان عمل کنند.

 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.