عارف شرهانی سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به میزان زیاد تماسهای مزاحمی با سامانه ۱۱۵ اورژانس اظهار کرد: در شش ماهه امسال میزان تماسها با ۱۱۵، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ درصد افزایش یافته و به همین میزان تماسهای مزاحم نیز افزایشی بوده است.
وی افزود: در شش ماهه امسال ۱۹۲ هزار و ۷۰ تماس با اورژانس برقرار شده که ۲۳ هزار و ۲۱۷ مورد از این تماسها مزاحمت بوده است.
سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: راهکار اولیهای که در این خصوص باید در نظر گرفته شود، فرهنگسازی است بنابراین باید در مورد تبعات مزاحمت تلفنی با اورژانس و مشکلاتی که برای افراد نیازمند به فوریتهای پزشکی ایجاد میکند اطلاعرسانی بیشتری انجام شود.
شرهانی تصریح کرد: باید توجه شود که پشت خط نگه داشتن افرادی که نیازمند فوریتهای پزشکی هستند موجب به خطر انداختن جان بیماران میشود.
سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخوردهای قانونی و مجازاتها با افرادی که مزاحمت تلفنی ایجاد میکنند باید بازدارنده باشد تا شاهد چنین شرایطی نباشیم.