stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 449742
  • 10 آبان 1401 - 17:53
0

رئیس‌جمهوری آلمان بازیگر صحنه‌سازی اوکراین شد؟

رئیس‌جمهوری آلمان بازیگر صحنه‌سازی اوکراین شد؟

یک روزنامه آلمانی نوشت، ممکن است رئیس‌جمهوری آلمان – که در سفر به اوکراین با به صدا درآمدن هشدار حمله هوایی به پناهگاه زیرزمینی منتقل شد – در یک صحنه ساختگی قرار گرفته و اساساً حمله‌ای در آن لحظه در کار نبوده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری راشا تودی، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس‌جمهوری آلمان هفته گذشته به اوکراین سفر کرد. در حالی که او با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، آژیر حمله هوایی به صدا درآمد و این مقام آلمانی به یک پناهگاه زیرزمینی در یک ساختمان دولتی در نزدیکی محل حضورش منتقل شد. او بیش از یک ساعت به همراه گروهی از مقامات و افراد دیگر در آنجا ماند.

در پی این حادثه، آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر داخلی اوکراین گفت که این واقعه «به خوبی نشان داد که اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری نیاز دارد». این مقام اوکراینی در واقع به وعده پیشین برلین برای ارسال چندین سامانه آیریس-تی به اوکراین اشاره کرد.

اما توماس فیشر، یک وکیل مدافع جنایی و یک مقام دانشگاهی حوزه حقوق آلمان – که به عنوان قاضی دادگاه فدرال آلمان اسم و رسمی به هم زده – می‌گوید که برخی جزئیات این واقعه منطقی به نظر نمی‌رسند.

او یادآور شد که در ابتدا قرار بود اشتاینمایر در ۱۸ اکتبر به اوکراین برود، اما این سفر به دلایل امنیتی در خلال بمباران‌های روسیه به تعویق افتاد. فیشر در گزارش خود برای روزنامه اشپیگل نوشت: در این مدت (فاصله بین ۱۸ و ۲۵ اکتبر) شرایط امنیتی چه تغییری کرد؟

مسئله دیگری که فیشر مطرح می‌کند این است که دقیقا در نزدیکی ساختمانی که اشتاینمایر در آن با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، یک پناهگاه بمباران امن با صندلی‌های چیده شده قرار داشته تا فیلمبرداران هم بتوانند حضور این مقام آلمانی را در بین مردم عادی اوکراین در این پناهگاه به تصویر بکشند. این مسئله از نظر فیشر شک‌برانگیز است.

رئیس‌جمهوری آلمان بازیگر صحنه‌سازی اوکراین شد؟
اشتاینمایر در پناهگاه اوکراینی

این ستون‌نویس اشپیگل همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا رسانه‌های اوکراین و آلمان اشاره‌ای به حمله هوایی مذکور که آژیر را به صدا درآورده، نکرده‌اند و هیچ گزارشی هم از اصابت موشک‌های روسیه به این شهر ثبت نشده است.

فیشر اشاره کرد که دولت آلمان می‌تواند به سادگی به این پرسش‌ها پاسخ دهد و گفت، باید روشن شود که این اتفاق از سمت چه کسانی و با چه هدفی صحنه‌سازی شده است.

او نوشت، اگر روشن شود که این در واقع یک عملیات صحنه‌سازی شده بوده، برای برلین «بسیار خجالت‌آور» خواهد بود، زیرا رئیس‌جمهوری آلمان در «یک فیلم پروپاگاندا» نقش بازی کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.