stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 449762
  • 11 آبان 1401 - 14:15
0

‌رشد کم‌جان بازار سرمایه

‌رشد کم‌جان بازار سرمایه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شاخص کل بورس روز پایانی هفته را نیز مثبت تمام کرد تا نوار رشد روز های اخیر ادامه یابد. با این تفاوت که نسبت رشد امروز به روز های قبل بسیار کم‌جان بود و در حالی رقم خورد که نیمی از بازار شرایط منفی را تجربه کردند.دماسنج اصلی بورس امروز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه با افزایش ۳ هزار و ۸۴ واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن بازار اما رشد کم‌رنگ‌تری را تجربه کرد و با افزایش ۶۸۹ واحدی و رسیدن به رقم ۳۶۵ هزار و ۷۵۰ واحد به کار خود پایان داد.

سبز شدن بورس امروز درحالیست که برگشت به مدار خروج سنگین پول حقیقی به روال هفته‌های گذشته باز هم موجب کم شدن امید سهامداران به مثبت‌های این روزهای بازار سرمایه شد. در روز جاری ۲۷۱ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در بازار اتفاق افتاد که بیشتر از مجموع خروج پول در جریان معاملات روز دوشنبه و سه‌شنبه بود.
نتیجه‌ی معاملات امروز ۳۴۲ نماد مثبت و ۲۸۲ نماد منفی برای نقشه‌ی بازار به جای گذاشت و در این بین صنعت اطلاعات و ارتباطات با ۱۳٫۶ میلیارد بیشترین خروج پول و صنعت حمل و نقل آبی با ۳٫۷ میلیارد تومان بیشترین ورود پول را تجربه کردند. همچنین ارزش معاملات بازار سهام تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲۰۰۳ میلیارد تومان رسید.

تاثیرافزایش قیمت دلار روی بورس
روند تغییرات بازار شاخص کل در جریان معاملات امروز به وضوح نشان می‌دهد که بازار در شروع معاملات تا حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شرایط منفی را تجربه می‌کرد. این در حالیست که پس از اعلام نرخ دلار بازار روند سبز به خود گرفت.
براساس گزارش‌هایی که برخی کانال‌های تلگرامی تاکنون منتشر کرده‌اند، قیمت دلار از محدوده تاریخی خود عبور کرده و به قیمت بی‌سابقه‌ای رسیده است که حاکی از ثبت رکوردی عجیب و تاریخی برای قیمت دلار است. طبق نرخ‌هایی که از معاملات نقدی در بازار آزاد اعلام شده، نرخ دلار ساعتی پیش با عبور از مرز ۳۴ هزار تومانی، رکورد جدیدی را ثبت کرد.قیمت دلار و بورس همواره همبستگی با یکدیگر داشته‌اند و با افزایش قیمت دلار بورس صعودی و با کاهش آن نزولی شده است. اکنون نیز کارشناسان عقیده دارند که با این افزایش قیمت دلار احتمالا بورس طی هفته‌ آینده روند مثبتی را تجربه کند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.