stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 449923
  • 14 آبان 1401 - 14:14
2

رونمایی از کمک‌های جدید نظامی آمریکا به اوکراین؛ تانک، پهپاد و موشک

رونمایی از کمک‌های جدید نظامی آمریکا به اوکراین؛ تانک، پهپاد و موشک

پنتاگون بخش جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین را اعلام کرد. بسته تسلیحاتی ۴۰۰ میلیون دلاری شامل تانک های دوران شوروی، موشک های ضد هوایی قدیمی و پهپادهای کامیکازه مینیاتوری.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از آرتی،سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت، این بسته که از طرح ۳ میلیارد دلاری پنتاگون برای کمک به اوکراین گرفته شده است، “نشان دهنده آغاز یک فرآیند قراردادی برای ارائه قابلیت‌های اولویت‌دار اضافی به اوکراین است.”

پنتاگون تسلیحات و تجهیزات را برای اوکراین مستقیماً از شرکت‌ها و تامین کنندگان تسلیحات خریداری می کند. این بسته شامل ۴۵ تانک T-72 بازسازی شده دوران شوروی است که توسط ایالات متحده و هلند از جمهوری چک خریداری شده است. بودجه همچنین برای بازسازی موشک‌های ضد هوایی هاوک قدیمی ایالات متحده برای استفاده توسط نیروهای کی یف، و تعمیر ۲۵۰ خودروی زرهی M1117، که توسط ایالات متحده از دهه ۱۹۹۰ استفاده می شد، ارائه شده است.

اوکراین همچنین ۴۰ قایق تندروی نظامی، ۱۱۰۰ پهپاد “کامیکازه” فونیکس گوست(Phoenix Ghost ) و بودجه برای آموزش و نگهداری تجهیزات دریافت خواهد کرد.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱، ایالات متحده بیش از ۱۸٫۹ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین داده است که بیش از سه برابر بودجه نظامی قبل از جنگ این کشور بوده است. بایدن از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ماه فوریه بیش از ۶۵ میلیارد دلار برای کمک های اقتصادی و نظامی به اوکراین اختصاص داده است و انتظار می رود کنگره لایحه کمک بزرگ دیگری را قبل از شروع دوره جدید آن در ژانویه تصویب کند که احتمالاً به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

روسیه هشدار داده است که این هجوم تسلیحات غربی که در بسته‌های تقریباً هفتگی عرضه می‌شود، درگیری در اوکراین را طولانی‌تر می‌کند و شرایط نهایی را برای کی‌یف سخت‌تر می‌کند  و در عین حال ایالات متحده و متحدان ناتو را شریک دوفاکتوی این جنگ می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.