stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 450927
  • 01 آذر 1401 - 17:53
0

آغاز دور جدید نشست‌های آستانه به منظور حل‌ و فصل مسأله سوریه

آغاز دور جدید نشست‌های آستانه به منظور حل‌ و فصل مسأله سوریه

هیئت‌های سوریه و روسیه امروز نوزدهمین دور مذاکرات در آستانه را با هدف حل‌وفصل اوضاع سوریه آغاز کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مذاکرات آستانه امروز (سه‌شنبه) ۲۲ نوامبر در پایتخت قزاقستان آغاز شد و تا فردا (چهارشنبه) ۲۳ نوامبر ادامه خواهد داشت. در نوزدهمین دور این نشست‌ها هیئت‌های کشورهای ضامن روند آستانه و نمایندگان دولت سوریه، اپوزیسیون این کشور و نیز سازمان ملل و کشورهای ناظر حضور دارند.

ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه ریاست هیئت این کشور و الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه ریاست هیئت روس را بر عهده دارد.

لاورنتیف در ابتدای این نشست در بیانیه‌ای اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در مذاکرات در آستانه، با توجه به افزایش تروریست‌ها در سوریه مسائل امنیتی را بررسی خواهند کرد.

رئیس هیئت روس در این نشست گفت: نکته اصلی که تصمیم داریم آن را بررسی کنیم، تثبیت شرایط است، می‌خواهیم شرایط امنیتی در حال شکل‌گیری را دقیق بررسی کنیم، گروه‌های تروریستی و نه فقط داعش در خاک سوریه فعال‌تر شده‌اند.

او با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی در مرکز، جنوب و شمال شرق سوریه فعال‌تر شدند، گفت: معتقدیم هماهنگ کردن اقدامات جدیدمان در این راستا برای توقف دائمی تیراندازی‌ها در برخی مناطق مشخص اهمیت دارد و ما بارها این مساله را خواستار شدیم اما در شرایط فعلی تحقق آن در تمامی مناطق سوریه دشوار است.

همچنین لاورنتیف تاکید کرد: جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داشت.

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه در ادامه نیز تاکید کرد: خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به تثبیت اوضاع در این جمهوری کمک خواهد کرد.

او افزود: مسکو هنوز معتقد است که مکانیسم فرامرزی کمک به سوریه، قدیمی است و باید کنار گذاشته شود.

لاورنتیف در خصوص ادعاهای غرب مبنی بر هدف قرار دادن مناطقی در منطقه کاهش تنش در ادلب توسط ارتش سوریه با مشارکت روسیه گفت: اطلاعاتی که در رسانه های غربی در خصوص این ادعاها منتشر شد کذب است.

ایمن سوسان نیز در نشست امروز بر حمایت سوریه از عملیات نظامی ویژه روسیه برای حمایت از دونباس و نیز حق روسیه برای اتخاذ اقدامات لازم جهت دفاع از خود در برابر سیاست‌های خصمانه ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) که تنها آن را تهدید نکرده بلکه امنیت و ثبات جهان را به خطر می‌اندازند، تاکید کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.