stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 451150
  • 05 آذر 1401 - 13:42
1

بیابان‌زدایی بیش از ۲۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی ریزگرد اهواز

بیابان‌زدایی بیش از ۲۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی ریزگرد اهواز
خوزستان - فرمانده کل سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در بیش از ۲۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی ریزگرد در جنوب اهواز کاشت نهال و ساماندهی روان آن‌ها به منظور بیابان‌زدایی انجام شد.
قلم | qalamna.ir :

سردار حسن شاهوارپور فرمانده کل سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در اجتماع بسیجیان خوزستان که امروز پنجم آذرماه در اهواز برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و برد ایران مقابل ولز در جام جهانی، اظهارکرد: این موفقیت باعث بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی ایران شد که این برد را هم تبریک می گویم و هم از اعضای تیم ملی تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به خدمات بسیج، عنوان کرد: تمام پایگاه های بسیج در بحث کرونا به ویژه در طرح شهید سلیمانی تمام قد در خدمت مردم بودند و در بیمارستان ها در کنار بیماران و خانواده بیماران حضور داشتند. همچنین اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم را داشتیم و عشایر ما نیز در قالب بسیج عشایر در بیعت با مقام معظم رهبری و پشتیبانی از جمهوری اسلامی، همیشه حضور همه جانبه داشته اند.

فرمانده کل سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: بسیج اقشاری نیز در بخش های مختلف همیشه در صحنه بوده اند؛ به طور مثال بسیج اساتید، دانشجویی و دانش آموزی در راستای روشنگری و کارهای فرهنگی تلاش های زیادی داشته اند. در بحث محرومیت زدایی به ویژه در زلزله اندیکا بیش از ۴۰۰ واحد اسکان موقت برای مردم این شهر ساخته شد و با توافقی که با کمیته امداد داشتیم، ۲۱۰ واحد نیز برای محرومین ساخته و تحویل آن ها داده شد و سپس برای ساخت ۱۵۰ واحد توافق شد که در حال ساخت هستند.

او با بیان این که در بحث ساخت و تحویل مدارس نیز بسیج سازندگی مشارکت دارد، گفت: در بیش از ۲۰ هزار هکتار از کانون های اصلی ریزگرد در جنوب اهواز کاشت نهال و ساماندهی روان آب ها به منظور بیابان زدایی انجام شد. در بخش آبرسانی روستایی با توافق با آبفا بیش از ۳۶۰ کیلومتر آبرسانی انجام شد و ۱۲۰ روستا در نیم سال اول سال جاری، آبرسانی شد. در تنش آبی نیز مردم ما در دشت آزادگان نگرانی داشتند و دام های آن ها در حال تلف شدن بودند که با توافقی که با جهاد کشاورزی داشتیم، گروه های جهادی برای نجات دام ها اقدام به احداث مه پاش به تعداد ۲۰۰ واحد کردند.

سردار شاهوارپور افزود: برای رفع محرومیت ها ۳۰۰ گروه جهادی برای انجام اقدامات مختلف بسیج شدند و ۲۶۰۰ گروه جهادی را در رده های متفاوت سازمان‍دهی کرده ایم. حلقه های تربیت صالحین در پایگاه های مساجد پای کار هستند تا کارهای بزرگی در بخش تربیتی و مدیریتی انجام شود. باتوجه به خدماتی که بسیج در بخش های مختلف دارد بسیج واقعا به معنای خدمت است.

وی همچنین گفت: در حوزه دفاعی امنیتی نیز بسیجیان در خدمت نیروهای مسلح و نیروی انتظامی هستند و در حوزه دفاعی نیز گردان های امام حسین پیش بینی شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.