stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452047
  • 20 آذر 1401 - 8:54
2

تعمیر و تجهیز پارک بانوان اهواز در یک ماه آینده

تعمیر و تجهیز پارک بانوان اهواز در یک ماه آینده
خوزستان - در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر از پارک بانوان، تجهیز و بهبود امکانات این پارک در مجاورت پارک شهروند تا یک ماه آینده، در دستور کار قرار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

محمد حسین ملایی زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در بازدید اعضای این کمیسیون از وضعیت پارک بانوان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌ها و اقدامات انجام شده، مشکلات سخت‌افزاری و برق این پارک تا یک ماه آینده برطرف می‌شود. با این حال با توجه به وسعتی که این پارک دارد نباید نقصی در وضعیت چمن و فضای سبز آن دیده شود لذا طی یک ماه آینده برای دیدن نتایج مجددا از این پارک بازدید به عمل می‌آید.

وی در خصوص شرایط بهره‌برداری از این پارک توضیح داد: علاوه بر اردوها و گردش‌هایی که معاونت فرهنگی شهرداری کلانشهر اهواز تدارک می‌بیند، با توجه به وسعت و ظرفیت بالای این پارک، باید شرایطی فراهم شود که همه بانوان اهوازی بتوانند به راحتی از این فضا استفاده کنند و علاوه بر آن برای حراست فیزیکی این پارک باید تمهیداتی در شأن نام پارک که ویژه بانوان است، دیده شود.

لزوم هم‌افزایی برای افزایش کیفیت پارک بانوان

در ادامه این بازدید حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز و عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: تلاش‌هایی که به صورت جمعی صورت می‌گیرد تا این مجموعه فرهنگی بتواند خدماتی در شأن و شخصیت بانوان اهوازی ارائه دهد، با این حال برای بهبود کیفیت فضای پارک باید یک هم افزایی میان معاونت فرهنگی و سایر سازمان‌ها و مناطق شهرداری اهواز ایجاد شود که در این راستا می‌توان با تشیکل یک جلسه ویژه برای پارک بانوان اقدام کرد.

وی افزود: اقداماتی که قرار است در هفته آینده در این پارک صورت گیرند نیازمند حفظ و نگهداری هستند که باید با تقسیم کار ویژه‌ای که در این خصوص صورت می‌گیرد با شفاف‌سازی وظایف، هم اقدمات اصلاحی به طرز شایسته‌ای انجام شوند و هم از محیط پارک حراست شود.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه حضور برای اولین بار در هر مکانی تاثیر زیادی در بازدیدهای بعدی دارد، افزود: باید شرایط پارک به گونه‌ای باشد که افرادی که تنها یک بار به پارک می‌آیند ترغیب شوند که حضور خود را تکرار کنند.

امکان توسعه پارک بانوان با توجه به ظرفیت ویژه آن

احمد سراج عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز با اشاره به اینکه تجهیز و رفع نواقص سخت افزاری پارک تا یک ماه آینده نوید خوبی است، گفت: با توجه به محیط اطراف امکان توسعه محیطی فضای پارک بانوان وجود دارد شایسته است که برای افزایش ظرفیت این پارک برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در معاونت فرهنگی شهرداری اهواز وجود دارد این افزایش ظرفیت محیطی میسر است و انتظار می‌رود در خصوص اقداماتی که برای برق و سخت‌افزار این پارک صورت می‌گیرد بحث افزایش و توسعه آن نیز مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برخی از زمین های ورزشی این پارک مانند زمین والیبال آن آسیب زیادی دیده اند که باید اصلاح و رنگ آمیزی شوند تا محیطی زیبا و جذاب برای دختران و بانوان فراهم شود، علاوه بر آن کف پوش نیز نیاز به تعمیر داشته و شبکه آب شرب مناسب هم باید راه اندازی شود.

ورودی پارک باید نشاط آور و روحیه بخش باشد

سید محسن موسوی زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با انتقاد از وضعیت پارک شهروند در چند سال گذشته گفت: در چند سال گذشته توجه کمتری به پارک شده و به مرور امکانات آن از بین رفته است. با وجود پای کار آمدن معاونت فرهنگی شهرداری انتظار می رود به گونه عمل شود که برای تک تک لحظات تا قبل از بهره برداری کامل، برنامه داشته باشد و نباید حتی یک روز آن را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: ورودی پارک باید روحیه بخش و نشاط آورد باشد و علاوه بر آن با توجه به افتتاح مرکز خرید در مجاروت پارک و افزایش تردد شهروندان باید ورودی پارک به گونه‌ای باشد که هم معرف پارک و هم جاذب شهروندان باشد.

تعمیر و تجهیز پارک تا یک ماه آینده

حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز نیز در خصوص بازسازی و تجهیز پارک بانوان گفت: تعمیر و بازسازی این پارک به چند فاز مختلف تقسیم بندی شد که در فاز اول تجهیز امکانات ورزشی تفریحی ویژه نوجوانان و بزرگسالان تدارک دیده شده و بسیاری از آنها تهیه شده که طی هفته آینده نصب می شود.

وی افزود: پیش بینی لازم برای شبکه آب شرب مجموعه نیز صورت گرفته است و همزمان با آن احداث فاز برق و روشنایی نیز در حال انجام است تا شرایط مناسبی در سطح پارک ایجاد شود.

وی تاکید کرد: تجهیزات نمازخانه پارک نیز تهیه شده و به زودی نمازخانه آن به شرایط ایده آلی خواهد رسید. به طور کلی با برنامه ریزی که انجام شده است مشکلات پارک یکی پس از دیگری تا یک ماه آینده در حال برطرف شدن هستند و امیدواریم بتوانیم فضایی مناسب را برای استفاده بانوان محترم فراهم کنیم.

رعیتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما به گونه ای است که بانوان همیشه و حتی در زمان اردوها می‌توانند از فضای پارک استفاده کند اما اگر اگر برنامه جمعی و سازمان یافته ای قرار باشد در پارک انجام شود حتما پیش از آن باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

گفتنی است این پارک در محدوده پارک شهروند با ظرفیتی مناسب برای استفاده بانوان در ایام مختلف هفته وجود داشته که به گفته مسئولان مربوطه تا ماه آینده رفته رفته نواقص و کمبودهای آن رفع خواهد شد.

در این بازید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز به همراه رئیس سازمان فرهنگی شهرداری، از زمین های ورزشی سطح شهر و مرکز نجوم شهرداری اهواز بازدید و وضعیت مراحل راه اندازی مجدد آن را بررسی کردند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.