stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452648
  • 29 آذر 1401 - 20:05
1

همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز با ۱۲۸ دستگاه اجرایی در بخش علمی و پژوهشی

همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز با ۱۲۸ دستگاه اجرایی در بخش علمی و پژوهشی
خوزستان - مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز از کنترل ۶۰ تا ۷۰ درصدی خروج ارز از کشور با انجام طرح‌های ارتباط با صنعت خبر داد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه با ۱۲۸ دستگاه اجرایی استان خوزستان در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی همکاری دارد.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا دنه‌دفولی مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی از این فعالیت‌ها در حوزه فنی و مهندسی و علوم اجتماعی و برای عارضه‌یابی و رفع عیوب انجام می‌شود.

وی از تجهیز و ازدیاد برداشت میادین نفتی، بومی‌سازی فناوری اکتشاف میادین نفت و گاز، شبیه‌سازهای حفاری، بومی‌سازی فناوری‌های کاربردی لیزر مبنا و بومی‌سازی افزودنی‌های سیالات حفاری به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز نام برد.

مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۱۳۳ قرارداد همکاری میان این دانشگاه و دستگاه‌های مختلف منعقد شده است که ارزش این قراردادها حدود ۴۵ میلیارد تومان است. همچنین هفت پایان‌نامه تقاضامحور به مبلغ ۱۲۶ میلیون تومان در دانشگاه انجام شده است.

دنه‌دزفولی گفت: ۱۰ قرارداد نیز از محل بودجه یک درصد پژوهشی سازمان‌ها در سال ۱۴۰۰ میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است که ارزش این قراردادها ۲ میلیارد تومان بوده است.

وی از اختصاص ۲۰ فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی در صنعت، فعالیت پنج دانشجوی دکتری پژوهش محور و سه دانشجوی پسادکتری، به کارگیری سه امریه پژوهشی و پذیرش ۱۰ امریه سرباز نخبه به‌عنوان دیگر فعالیت‌های دانشگاه نام برد.

مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز درباره برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری دانشگاه در این حوزه، یادآور شد: انعقاد هفت تفاهم‌نامه تحقیقاتی و پژوهشی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله میراث فرهنگی‌ استان، فولاد اکسین، ملی حفاری، شهرداری، راه و شهرسازی و… جزو برنامه‌های دانشگاه در این هفته است.

دنه‌دزفولی عنوان کرد: هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان از ۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه امسال برگزار می‌شود و در این هفته دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان برگزاری بیش از ۲۰۰ سمینار در دانشکده‌های مختلف است.

گفتنی است دانشگاه شهید چمران اهواز از روز شنبه ۲۶ آذرماه میزبانی برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله دانشگاه با درهای باز، بازدید دانشجویان از صنایع استان، تجلیل از پژوهشگران و فناوران و… را بر عهده داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.