stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 453769
  • 19 دی 1401 - 16:42
0

پهلو گیری کشتی حامل نهاده دامی در اسکله بندر امام خمینی(ره)

پهلو گیری کشتی حامل نهاده دامی در اسکله بندر امام خمینی(ره)
خوزستان - مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان اظهار داشت: یک فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی امروز(19 دی ماه 1401) در اسکله "فله بار" امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان پهلو گرفت.
قلم | qalamna.ir :

حمید بدوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان اظهار کرد: این کشتی حامل ۶۳هزار تُن کنجاله سویا است و از کشور برزیل خریداری شده است. این سومین کشتی حامل نهاده های دامی است که تخلیه محموله این کشتی با استفاده از دستگاه‌های مکنده تا سه روز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول گفت: چندین فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) در انتظار تخلیه هستند که با رفع مشکلات اسنادی و ارزی آنان، به تدریج در اسکله این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند.

بدوی افزود: شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته با وزارت جهادکشاورزی مسوولیت واردات نهاده‌های دامی را برعهده دارند. حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی(نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

بر اساس آمار رسمی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان حدود ۱۲میلیون تُن کالاهای اساسی از ابتدای امسال تاکنون دربندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که از این میزان حدود ۱۰میلیون تُن آن با کامیون و قطار باری به سراسر کشور حمل شده است.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تُن کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد. واردات کالاهای اساسی در ۲ سال اخیر با تشدید خشکسالی و کاهش تولیدات کشاورزی روندی افزایشی داشته است.

بندر امام خمینی (ره) که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی در شمال غرب خلیج همیشه فارس واقع شده ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰میلیون تُن کالاهای نفتی و غیرنفتی در سال را دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.