stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 454379
  • 29 دی 1401 - 17:31
0

تامین گاز مورد نیاز پنجمین واحد نیروگاه رامین اهواز

تامین گاز مورد نیاز پنجمین واحد نیروگاه رامین اهواز
خوزستان - مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: گاز مورد نیاز پنجمین واحد نیروگاه برق رامین در ۲۵کیلومتری شمال اهواز که نقش تعیین کننده‌ای در پایداری شبکه برق خوزستان دارد، تامین شد.
قلم | qalamna.ir :

نادرقلی زری میدانی مدیرعامل شرکت گاز خوزستان اظهار داشت: در روزهای اخیر با تامین پایدار گاز واحد پنجم نیروگاه برق رامین اهواز که قابلیت استفاده از سوخت مازوت را نیز دارد هم اکنون هر پنج واحد این نیروگاه گازی به شبکه گاز متصل شدند.

استفاده از مازوت در هفته های اخیر در واحد پنجم نیروگاه گاز رامین در محدوده شهرستان باوی، آلودگی‌های زیست محیطی در پیرامون این نیروگاه به وجود آورده بود.

زری میدانی همچنین گفت: سهم روزانه گاز نیروگاه ۲ هزار مگاواتی رامین به عنوان بزرگترین نیروگاه برق خوزستان ۷.۵ میلیون مترمکعب است که مقدار مصرف شده گاز در این نیروگاه، روزانه حدود پنج میلیون مترمکعب است.

وی افزود: هم اکنون همه نیروگاه‌های گازی خوزستان از گاز مطمئن و پایدار استفاده می‌کنند و همه تلاش ما بر تداوم گاز به نیروگاه‌های برق استان با وجود سرمای زمستانی و افزایش مصرف گاز خانگی متمرکز است.

۲ سال خشکسالی اخیر و از مدارخارج شدن بسیاری از نیروگاه‌های برق‌آبی استان، فشار زیادی بر نیروگاه‌های گازی استان برای تامین برق پایدار با اولویت مصارف خانگی شکل به وجود آمده است.

افت فشار گاز خانگی نداریم

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: با وجود افزایش مصرف گاز خانگی در هفته‌های اخیر در خوزستان، هیچ نقطه‌ای از خوزستان با افت فشار گاز رو به رو نیست.

وی مصرف روزانه گاز خانگی درخوزستان را بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: حدود ۴۰ میلیون مترمکعب گاز استان برای نیروگاه‌های برق، پتروشیمی‌ها، کشت و صنعت ها، واحدهای فولادی و صنایع بزرگ تخصیص می‌یابد.

زری میدانی گفت: نگرانی برای تامین پایدار گاز صنایع فولاد و نیروگاه‌ها به خصوص پتروشیمی‌های استان که ارزش افروده بسیار بالایی را از مصرف و دریافت گاز خلق می‌کنند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون فولاد خوزستان مجوز دریافت و مصرف روزانه ۳.۵میلیون متر مکعب را دارد ولی مصرف روزانه آن ۲.۵میلیون مترمکعب است.

استان خوزستان روزانه با تولید حدود ۱۰۰میلیون مترمکعب معادل ۱۷درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

خوزستان با مصرف روزانه ۵۳میلیون مترمکعب از نظر فروش گاز پس از استان تهران در جایگاه دوم کشوری قراردارد.

روزانه ۹۰۰میلیون متر مکعب گاز از میادین مختلف گازی کشور دریافت و به پالایشگاه‌ها منتقل می‌شود که از این میزان حدود ۸۶۰میلیون مترمکعب تصفیه شده به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه پس از روسیه دارنده دومین ذخایر اثبات شده گاز جهان و سومین تولیدکننده بزرگ گاز در دنیا است ولی ناترازی در تولید و مصرف گاز سبب بروز مشکلاتی دربرخی ماه‌های سال به خصوص فصل زمستان که سهم مصرف گاز خانگی تا ۸۰درصد کل تولید گاز افزایش می‌رسد، شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.