stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 455016
  • 10 بهمن 1401 - 14:15
1

پایان بورس امروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

پایان بورس امروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:بررسی معاملات روز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که پس از خروج دو هزار میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها در روز گذشته حالا تب خروج پول فروکش کرده و تنها ۲۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است. تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت دو هزار و ۵۰۶ واحدی که معادل ۰٫۱۶ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

مقایسه رفتار امروز شاخص کل با روز گذشته حاکی از کاهش هیجانات در بازار است.شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۱٫۰۳ درصدی به سطح ۴۷۹ هزار و ۶۳۹ واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۵۳ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.نقشه بورس تهران امروز با حضور ۳۲۲ نماد سبز و ۳۷۶ نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود.

حجم مشکوک
بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های تکالا، بساما، تکنو،کمنگنز حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا ۱۰ برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند.

بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، گدنا و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، خودرو و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.
دامین با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، مدیریت نیز با افت ۱۶٫۹۳ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های غدانه، فزر و حکشتی تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دجابر، سصفها و کیمیاتک نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فماک، اعتلا و زمگسا خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فمراد، دکوثر و غنیلی رقم خورد. همچنین مداران در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد دسبحان بود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.