stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 455080
  • 11 بهمن 1401 - 10:18
1

تولید ۲۴۰هزار تُن شکر در شرکت توسعه نیشکر خوزستان

تولید ۲۴۰هزار تُن شکر در شرکت توسعه نیشکر خوزستان
خوزستان - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۴۰هزار تُن شکر سفید در واحدهای هشت گانه وابسته به این شرکت تولید و به بازارهای داخلی عرضه شد.
قلم | qalamna.ir :

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: این میزان شکر از برداشت ۲.۴میلیون تُن نیشکر تولید شده است. پیش بینی می کنم تا پایان فصل برداشت نیشکر حدود ۵۰۰هزارتُن شکر سفید در واحدهای هشت گانه نیشکری خوزستان برداشت شود.

این مقام مسئول برداشت نیشکر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ از سطح ۶۷ هزار و ۵۸۰ هکتار از زمین های کشت و صنعت هشت گانه نیشکری خوزستان با برداشت پنج تا ۵.۵ میلیون نیشکر ادامه خواهد داشت.

ناصری متوسط برداشت نیشکر در واحد سطح را ۷۳ تُن در هکتار بیان کرد و ادامه داد: با وجود خشکسالی و تنش آبی در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰این میزان برداشت نیشکر قابل قبول و مطلوب است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هشت شرکت نیشکر دهخدا، امام خمینی(ره) سلمان فارسی، هفت‌تپه، حکیم فارابی، دعبل خزاعی، امیرکبیر و میرزاکوچک خان، حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲میلیون تُن است که حدود ۱.۵ میلیون تُن آن در داخل و بقیه آن به صورت خام وارد و در واحدهای نیشکری و دیگر کارخانه‌های قند کشور به شکر سفید تبدیل می‌شود.

کشت و صنعت هفت تپه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با تصمیم سران قوا پس از خلعیت از بخش خصوصی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

شرکت کشت و صنعت کارون و میان آب در شمال خوزستان نیز از واحدهای مستقل نیشکری خوزستان محسوب می‌شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.