stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 455347
  • 16 بهمن 1401 - 2:16
2

امربه معروف‌در‌تحریم هم‌زمان صدا و سیما و اروپا

امربه معروف‌در‌تحریم هم‌زمان صدا و سیما و اروپا
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: اولین دوشنبه بهمن ماه بود که اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. همچنین در بین نوزده نهاد تحریم شده توسط این اتحادیه نام ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز بچشم می‌خورد. به نظر می‌رسد تحریم نهادی مانند امر به معروف و نهی از منکر که نه جزو نیرو‌های مسلح ونه جزو دستگاه‌های سیاسی و نه اقتصادی است، نشانه دیگری از ظهور تخاصم میان غرب و ایران باشد.
«خبرآنلاین» در گفتگو با حجت الاسلام سید علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به بررسی زوایای این تحریم پرداخته است.
چندی پیش ستاد امر به معروف و دبیر این مجموعه از سوی اتحادیه اروپا تحریم شدند، آثار و عوارض این تحریم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ما تحریم‌های ظالمانه اتحادیه اروپا را درمورد ستاد امر به معروف ونهی از منکرداشتیم و دبیر محترم ما آقای هاشمی گلپایگانی تحریم شدند، البته پیش از این هم دولت کانادا آقای دکتر هاشمی گلپایگانی را تحریم کرده بود. همه این‌ها نشان از این است که ستاد در مقابل بحران سازی فرهنگی دشمن تمام قد ایستاده است.
ستاد امر به معروف به طور قطع مطالبه گری در حوزه مباحث و نفوذ و هجمه‌های فرهنگی را هم از دستگاه‌های مختلف و مسئولان طی یکسال گذشته مطالبه کرده است.
دشمن دنبال فروپاشی فرهنگی در کشور است و متاسفانه عده‌ای هم دارند در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ عده‌ای که متاسفانه توجهی به خیلی از مسائل ندارند و بعضا دنبال عادی سازی وضعیت ناهنجاری‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتدهستند؛ افرادی که موضع گیری‌های نادرست می‌کنند و نشان می‌دهد که تهاجم فرهنگی را جدی نگرفته اند و توجهی به آن ندارند.
واکنش ستاد به تحریم‌ها چگونه بوده است؟
تحریم‌های جدیدی که برای ستاد اتفاق افتاده است خیلی برای ما جای تعجب ندارد، این تحریم‌ها در پی مطالبه جدی ستاد در حوزه فرهنگی انجام شد که موید این است که تحریم‌های دشمن در حوزه فرهنگی، اجتماعی است، هم شخصیت‌هایی که تحریم شده اند و هم مجموعه‌هایی که تحریم کردند. این نشان می‌دهد که تلاش‌ها و اقداماتی که ستاد انجام داده موثر بوده است و دشمن ستاد را محلی برای تهدید خودش می‌داند و به همین دلیل این تحریم‌ها را انجام داده است.
اخیرا نقد‌هایی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است، نظرتان در مورد این واکنش‌ها چیست؟
ما خود تحریمی داریم، یعنی در عین حال که اتحادیه اروپا ما را تحریم کرده، ستاد در تحریم صدا و سیما هم هست. یعنی صدا و سیما‌ی ما توجهی به مسائل ستاد ندارد و متاسفانه هم در حوزه بازنشر اخبار و هم در حوزه همکاری‌های با ستاد بسیار ضعیف عمل کرده است. گلایه ما دراین حوزه بیشتر است، چون وضعیت دشمن که مشخص است و حتما حرکت‌ها واقداماتی در ستاد دیده است که این تحریم‌ها را انجام داه است.
یکی از کسانی که در این حوزه پرچم دار بوده و توانسته بحث مطالبه در حوزه مسائل فرهنگی را از مسئولین داشته باشد آقای هاشمی گلپایگانی بوده است، در حقیقت با همه هجمه‌هایی که الان به ایشان می‌شود واقعا مواضع ایشان به شدت مواضع عقلانی و بر اساس علم و منطق بوده است.
آیا منتقدین با طرح‌های ستاد در مورد حجاب آشنا بودند؟
با همه این هجمه‌هایی که همه کردند و به خودشان زحمت ندادند حتی طرح را بخوانند وفقط نقد کردند، الان می‌بینیم که آرام آرام صدای اقشار مختلف در آمده است ومی گویند چرا با بحران‌هایی که در مورد کشف حجاب در کشور می‌شود برخورد نمی‌شود و بعضا با این ناهنجاری‌ها و آسییب‌هایی که در اجتماع می‌شود کسی مقابله نمی‌کند. ما این دور اندیشی را دیده بودیم و به آن توجه داشتیم.
حضرت آقا در دیداری که با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی داشتند تاکید کردند از هوچی گری نترسید حرف خدا در هیج شرایطی زمین نماند. دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی تبلیغی باید کاملا مراقب باشند.
ستاد و دبیر محترم ستاد به این موضوع کاملا توجه داشتند، از همان ابتدا توسط مداح‌ها و برخی از مسئولین که دنبال فضا‌های انتخاباتی و رسانه‌ای هستند هجمه‌هایی علیه ستاد صورت گرفت و برخی افراد به این هجمه‌ها دامن زدند.
من از آقای ضرغامی می‌خواهم در دهه پیروزی انقلاب اسلامی به مبانی امام و حضرت آقا رجوع کنند و مبانی آن را در نظر داشته باشند و نسبت به مسائل دقیق‌تر موضوع گیری کنند.
قبلا در مورد نصب دوربین‌هایی گفته بودید که برای شناسایی افراد بد حجاب بگار گرفته می‌شوند. طبق شنیده‌ها اخیرا در فرودگاه امام دوربین‌هایی جهت کنترل حجاب نصب شده است. آیا این دوربین‌ها در همان اماکنی نظیر فرودگاه خواهند بود و یا به خیابان‌ها نیز تسری پیدا می‌کنند؟
مسئولیت اینکار با وزارت کشور است و من دقیقا نمی‌دانم. اما ما روی همان طرح که قبلا نوشته ایم، هستیم و با کمترین هزینه می‌تواند اینکار اجرا شود. امروز ما در حوزه گردشگری ضعف‌های جدی داریم، چه در حوزه جذب گردشگر در کشور و چه در حوزه بحث معرفی اماکن خودمان. حتی در حوزه نظارت بر گردشگری نیز ضعف‌های جدی وجود دارد. خواهش ما از مسئولین مختلف این است که واقعا به کار‌های تخصصی خودشان بپردازند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.