stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 456466
  • 08 اسفند 1401 - 14:14
2

یک شهید و ۴۰۰ مجروح در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

یک شهید و ۴۰۰ مجروح در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

در تجاوز نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان در کرانه باختری در شب گذشته یک تن شهید و ۳۹۰ تن زخمی شدند همچنین منازل، تاسیسات و خودروها در آتش سوخت.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از رای الیوم، شهرک نشینان به روستاها و شهرک‌های حواره، بوریت و قریوت در جنوب نابلس حمله کردند. شب گذشته در پی حمله شهرک‌نشینان به اهالی روستای زعتره در نابلس اشغالی یک جوان فلسطینی به نام سامح حمدلله محمود اقطش ۳۷ ساله بعد از اینکه جراحت سنگینی برداشته و به ضرب گلوله به شکمش زخمی شده بود، به شهادت رسید.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله صهیونیست‌ها به شهرک حواره یک فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

یک شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

جمعیت هلال احمر فلسطین همچنین در بیان جزئیات این حادثه گفت، ۹۸ فلسطینی در روستای حواره مجروح شدند که برخی با چاقو و برخی با ضربه یک شیء آهنی زخمی شده بودند. یک تن دیگر بر اثر ضربه به سرش دچار شکستگی جمجمه شده است.

این جمعیت افزود: ۹۵ تن نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. ارتش جلوی فعالیت کادر پزشکی را گرفت و به سه دستگاه آمبولانس حمله کرد.

در آمار اولیه خسارات مالی در حواره، گزارش‌ها حاکی است ۱۰۰ خودرو آتش گرفته، ۳۵ منزل به طور کامل دچار حریق شده، در حالی که بیش از ۴۰ باب منزل نیز به شکل جزئی آتش گرفته‌اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهرک‌نشینان اشغالگر خسارت سنگینی به خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان وارد کردند.

یک شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

شبکه عبری زبان «کان» شمار شهرک‌نشینان صهیونیست در جریان حمله به شهرک حواره را صدها نفر اعلام کرده و این حمله را بی‌سابقه خوانده است.

دفاع مدنی فلسطین نیز اعلام کرده با ده‌ها مورد آتش سوزی که شهرک‌نشینان در جنوب نابلس به راه انداختند، برخورد کرده‌اند.

نائل العزه، مدیرکل روابط عمومی دفاع مدنی فلسطین گفت، کادر دفاع مدنی در روستاها و شهرک‌های جنوب نابلس مستقر هستند و آتش‌های شعله‌ور شده توسط شهرک‌نشینان را در دو خانه را خاموش کرده‌اند.

یک شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح در حمله صهیونیست‌ها به نابلس

او اشاره کرد، وضعیت حواره در تمام محورها وخیم است زیرا شهرک‌نشینان با حمایت ارتش اشغالگر به خانه‌ها و اموال و خود شهروندان حمله می‌کنند.

العزه درباره جزئیات آتش سوزی گفت، شهرک نشینان یک منزل در دست احداث را آتش زدند که کادر مدنی توانست این آتش را مهار کند.

در پی این حوادث، دانشگاه «النجاح» در نابلس اعلام کرد، روز دوشنبه فعالیت خود را به شکل مجازی ادامه می‌دهد. 

این در حالی است که ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد،‌ این تروریسم و کسانی که حامی آن هستند به دنبال نابودی و به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای خروج از بحران کنونی‌اند.

در این راستا، حماس به اسرائیل درباره پیامدها و تجاوزات و باز گذاشتن دست شهرک نشینان برای حمله به فلسطینی‌ها در کرانه باختری هشدار داد.

حماس در بیانیه خود از فلسطینی‌ها خواست یک همبستگی ایجاد کرده و وضعیت پشتیبانی و حمایت به وجود بیاورند و از خانه‌ها و اموال شهروندان حمایت و حفاظت کنند و به مقابله با شهرک‌نشینان بپردازند.

پیشتر در عملیات‌‎های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری در ۲۴ ساعت گذشته دو صهیونیست به هلاکت رسیده و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز داده‌های فلسطینی “معطی” در گزارشی در این باره نوشت که این عملیات‌ها شامل ۹ مورد تیراندازی، دو مورد پرتاب نارنجک به سمت صهیونیست‌ها، دو مورد پرتاب کوکتول مولوتف و بیش از ۱۰ مورد درگیری و مقابله با صهیونیست‌ها بوده است.
در عملیات تیراندازی یکشنبه در شهرک حواره در جنوب نابلس دو صهیونیست به هلاکت رسیدند.
در دیگر عملیات‌های فلسطینیان در کرانه باختری ۲۳ صهیونیست دیگر زخمی شدند که حال برخی نیز وخیم اعلام شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.