stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 458061
  • 20 فروردین 1402 - 18:15
2
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز :

آمار فوتی های کرونایی در نیمه ابتدای فروردین سال جاری در خوزستان

آمار فوتی های کرونایی در نیمه ابتدای فروردین سال جاری در خوزستان
خوزستان - این مقام مسئول از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان خبر داد و گفت: در حال حاضر جای تعلل و ساده‌انگاری نیست؛ به تدریج ایمنی ناشی از واکسیناسیون کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند لذا، زمینه برای چرخش بیشتر ویروس در جامعه مساعد است.
قلم | qalamna.ir :

پژمان بختیاری‌نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به جدیدترین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار داشت: یازده شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. کماکان خوزستان در موج هفتم کرونا به سر می‌برد. بعد از صعود اولیه موارد شناسایی شده قطعی و موارد بستری، اکنون روند ابتلا ثابت مانده، اما هنوز وارد شیب پایین‌رونده نشده‌ایم.

این مقام مسئول افزود: همان طور که در موج‌های گذشته نیز انتظار می‌رفت، در حال حاضر موارد فوتی ناشی از کرونا افزایش یافته و موارد فوتی در دو هفته نخست فروردین‌ماه نسبت به دو هفته اول اسفندماه دو برابر شده است.

بختیاری نیا گفت: عوامل نگران‌کننده ی دیگری همچون عید سعید فطر و دید و بازدید ها هستند بنابراین پیش‌بینی زمان پایین رفتن موج سخت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۷۵ درصد مرگ و میرهای موج اخیر افراد ۶۰ سال به بالا هستند، ادامه داد: ابتلا، شدت بیماری و مرگ و میر در این گروه سنی، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بسیار بیشتر از سایر افراد است و طبق آمار، ۹۵ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

این مقام مسئول با تاکید بر خودمراقبتی گروه‌های پرخطر و به ویژه استفاده از ماسک بیان کرد: مدارس یکی از جاهایی هستند که نگران آن هستیم و استفاده از ماسک و وجود تهویه در کلاس‌ها ضروری است.

بختیاری‌نیا گفت: ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در خوزستان واکسن تزریق نکرده‌اند و ۵۰ درصد نیز بیش از شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن‌شان گذشته بوده است بنابراین این مساله اهمیت تزریق دوز یادآور را نشان می‌دهد و افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه یا بیشتر از تزریق آخرین نوبت واکسن‌شان گذشته است، باید دوز یادآور را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اکنون جای تعلل و ساده‌انگاری نیست؛ با توجه به اینکه به تدریج ایمنی ناشی از واکسیناسیون کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، زمینه برای چرخش بیشتر ویروس در جامعه مساعد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان گفت: بخش عمده‌ای از کنترل موج در دست مردم است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور شاهد شرایط بهتری باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.