stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 4583
  • 06 مهر 1394 - 0:32
0

روحانی: عربستان فکر و ذکرش حمله و کشتار مردم یمن است

روحانی: عربستان فکر و ذکرش حمله و کشتار مردم یمن است

رئیس جمهور کشورمان می‌گوید: “ظاهراً عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد”.

قلم | qalamna.ir :
حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، که برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، صبح امروز (یکشنبه) به‌وقت محلی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرد.

وی در بخشی از این گفت‌وگو تأکید کرد: “اگر تعهد جدی در اجرای توافقات هسته‌ای و لغو کامل تحریم‌ها ببینیم، شاید امکان گفت‌وگو در سایر مسائل هم فراهم شود”.

روحانی اظهار داشت: “ناراحتی ملت ایران از سیاست‌های دولت آمریکا، نظیر مداخلات سیاسی و حتی نظامی طبیعی و منطقی است اما خواستار این هستند که در چارچوب روابطی درست و سازنده و مبتنی بر احترام متقابل، تنشها کاهش یابد. فاصله بین ایران و آمریکا زیاد است و مسایل بسیاری باید جبران شود. مهم این است که نگرش و رفتار عوض شود. ملت ایران نمی‌خواهند در گذشته بمانند اما نمی‌پسندند که گذشته ادامه یابد”.

رئیس جمهوری در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد: “گفت‌وگوی مستقیمی با آمریکا در خصوص سوریه نداریم، اما از طریق اتحادیه اروپا و سازمان ملل به‌شکل غیرمستقیم تبادل نظر داریم. اولویت در سوریه تقویت حکومت مرکزی برای پایان دادن به تروریسم و خونریزی، بازگشت آوارگان و اصلاحات سیاسی است”.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به مسایل منطقه‌ای گفت‌: “ظاهراً عربستان همه فکر و ذکرش را برای حمله و کشتار مردم یمن گذاشته است و توجهی به امنیت داخلی خودش ندارد”.

رییس جمهوری فردا (دوشنبه) در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ساعت ۱۸ و ۳۰ یا ۱۹ به‌وقت تهران سخنرانی می‌کند.

وی روز پنج‌شنبه (دوم مهرماه) برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.