stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 458514
  • 28 فروردین 1402 - 17:03
1

بیش از ۲۴۶ هزار نفر در ‌طرح نهضت ملی مسکن خوزستان ثبت نام کردند

بیش از ۲۴۶ هزار نفر در ‌طرح نهضت ملی مسکن خوزستان ثبت نام کردند
خوزستان - معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه انجام دادند که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۴۹۱ نفر دارای شرایط اولیه بودند.
قلم | qalamna.ir :

پیمان رحمتی معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: حدود ۲۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام اولیه انجام دادند که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۴۹۱ نفر دارای شرایط اولیه بودند. ۴۳ هزار و ۹۱۱ نفر از ثبت نام کنندگان از ۵۹ شهر خوزستان تایید نهایی شدند که از مجموع متقاضیان شهرها، ۱۱ هزار و ۲۳۷ نفر واریزی داشتند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به تشریح تعداد زمین های تامین شده پرداخت و بیان کرد: تعداد زمین های تامین شده شهری ۲۶ هزار و ۳۷۳ واحد بوده که با احتساب زمین های در شرف تامین، تعداد واحدها به ۹۲ هزار و ۹۳۷ واحد می رسد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: برای بیش از ۳ هزار واحد تسهیلات خودمالکی، یک هزار و ۵۴۷ واحد تسهیلات مسکن روستایی و ۳۹۹ واحد نیز، تسهیلات بازآفرینی شهری پرداخت شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: بازسازی ۴ هزار و ۹۱۵ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بازسازی شده و یک هزار و ۷۸۷ واحد نیز در حوزه بازآفرینی درحال ساخت است که با احتساب زمین های تخصیص شده به نیروهای مسلح و ایثارگران برای ساخت مسکن، مجموع پروژه های استان به ۲۹ هزار و ۴۵۵ واحد می رسد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، سه هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال در بحث آماده سازی مسکن های مهر هزینه شده که بر همین اساس پیشرفت پروژه ها از ۳۰ درصد به ۷۸درصد رسیده است.

او اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبار درخواست شده به مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ۹۰ درصد معابر مسکن مهر در نیمه دوم سال جاری به اتمام می رسد.

رحمتی مهمترین چالش را عدم آورده متقاضیان یا دیر پرداخت کردن دانست و گفت: زیرساخت های آب و فاضلاب و برق یکی دیگر از چالش هایی است که با آن مواجه هستیم چون در وزارتخانه نیرو برای این موضوع اعتباراتی در نظر گرفته نشده است، اما در حال پیگیری هستیم. تا سه چهار ماه آینده ساخت بخش زیادی از مسکن ها در طرح نهضت ملی مسکن پروژه اکباتان به اتمام می رسد.

پروژه نهضت ملی مسکن اکباتان(بنیاد مسکن) یکی از پروژه های ساخت مسکن خوزستان در منطقه اکباتان اهواز است که ۵۳۵ واحد مسکن در حال ساخت دارد که تاکنون ۳۷درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سالجاری، عملیات ساخت ۲۰۰ واحد به پایان می‌رسد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.