stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 458561
  • 29 فروردین 1402 - 18:10
1

شناسایی ۲۶ مورد ابتلا به وبا در خوزستان در سال ۱۴۰۱

شناسایی ۲۶ مورد ابتلا به وبا در خوزستان در سال ۱۴۰۱
خوزستان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آغاز پیک بهاره التور، گفت: سال گذشته ۲۶ مورد ابتلا به وبا در خوزستان داشتیم این در حالی است که در سه سال قبل از آن موردی از ابتلا به وبا گزارش نشد؛ شناسایی این موارد ابتلا نشان از شناسایی به موقع بیماران و پیشگیری از گسترش بیماری دارد.
قلم | qalamna.ir :

پژمان بختیاری‌نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: با توجه به اینکه التور(وبا) یک بیماری منتقله از آب و غذا محسوب می‌شود، سلامت آب به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری بسیار مهم است. در حال حاضر وضعیت بهداشت آب در مناطق شهری و روستایی در برخی مناطق خوزستان مطلوب است و در برخی مناطق مشکل دارد و همواره این مسائل به مسئولان شرکت آب و فاضلاب منتقل می‌شود تا اشکالات رفع شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخی از اشکالات در تصفیه‌خانه‌ها، تاسیسات آبرسانی یا شبکه توزیع آب است؛ هر نقطه شناسایی‌شده فاقد سلامت آب، بلافاصله از سوی کارشناسان بهداشتی به مسئولان آبفا منتقل و وضعیت آن پیگیری می‌شود.

بختیاری‌نیا گفت: در برخی نقاط بسیار خوب کار شده و نتایج کیفی آب خوب است اما در برخی جاها شبکه توزیع آب مشکل دارد و اگر مشکل یک نقطه را نیز رفع کنند، روز بعد نقطه دیگری دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران ما در همه نقاط، کیفیت آب آشامیدنی در شبکه توزیع را به صورت مستمر بررسی می‌کنند و هر جا دچار مشکل باشد، بلافاصله مداخله و پیگیری انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ابتلا به وبا فراز و فرود طبیعی دارد که به عوامل زیادی وابسته است، افزود: سال گذشته ۲۶ مورد ابتلا به وبا در خوزستان داشتیم این در حالی است که در سه سال قبل از آن موردی از ابتلا به وبا گزارش نشد؛ شناسایی این موارد ابتلا نشان از شناسایی به موقع بیماران و پیشگیری از گسترش بیماری دارد. سال‌هایی داشتیم که در یک منطقه تعداد قابل توجهی از افراد یک منطقه به بیماری مبتلا شده‌اند.

وی بیان کرد: همیشه و به ویژه در فصل پیک التور، مردم باید قبل از مصرف غذا و پس از استفاده از سرویس بهداشتی دست‌های خود را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون شست‌وشو دهند.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: باید منابع غذایی سالم تهیه شود و از مصرف آب مشکوک یا آبی که منبع آن دقیق مشخص نیست، پرهیز شود. علاوه بر این، باید از توالت‌های بهدذاشتی استفاده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر، خودمراقبتی افراد در برابر بیماری‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: دفع درست فاضلاب و لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز نیز بسیار مهم است که باید توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.