stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459390
  • 13 اردیبهشت 1402 - 1:19
1

آنچلوتی در تایید حرف‌های فوق ستاره NBA: در ورزش بیش‌تر از بردن، باخت داریم

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از آس، کارلو آنچلوتی، مربی بزرگ فوتبال درباره صحبت‌های متفکرانه یانیس آنتتوکومپو، بازیکن میلواکی باکس پس از شکست در دور اول پلی‌آف NBA اظهار نظر کرد.

زمانی که میامی هیت توانست دست به کار بزرگی بزند و میلواکی باکس را در دور اول پلی آف NBA حذف کند، خیلی‌ها این نتیجه را باور نداشتند و آن را یک شکست بزرگ برای یانیس تلقی کردند. یانیس آنتتوکومپو،  ستاره باکس، این باخت را یک شکست تلقی نکرد. این صحبت‌های یانیس بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و حتی کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید نیز به آن واکنش نشان داد.

تمجید آنچلوتی از یانیس
آنتتوکومپو به جای این که باخت را یک شکست تلقی کند، گفت که هر باختی “گام‌هایی به سوی موفقیت” است. او آن را با ترفیع در یک شغل مقایسه کرد و گفت شما هر سال در شغل‌تان ترفیع دریافت نمی‌کنید اما این باعث نمی‌شود هر سال شکست خورده تلقی شوید و فکر کنید شکست خورده‌اید. او هم‌چنین اشاره کرد که مایکل جردن شش قهرمانی را به دست آورد، اما این باعث نشد که در ۹ سال دیگر که قهرمان نشد کسی به او برچسب شکست خورده بزند. این سوال اشتباه است. در ورزش هیچ شکستی وجود ندارد و فقط روزهای خوب و روزهای بد داریم. بعضی روزها می‌توانید موفق باشید، بعضی روزها نمی‌توانید. بعضی روزها نوبت شماست، بعضی روزها نوبت شما نیست و این چیزی است که ورزش در مورد آن است. شما همیشه برنده نیستید.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید که چندین قهرمانی برای خود کسب کرده است، سخنان آنتتوکومپو را “بسیار خوب” خواند. آنچلوتی گفت: شکست زمانی است که سعی نکنید کاری را به خوبی انجام دهید. وقتی تمام تلاش خود را می‌کنید، وجدان‌تان راحت است و این هرگز یک شکست نیست، نه فقط در ورزش، بلکه در زندگی.

آنچلوتی یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال اروپاست. او در طول دوران حرفه‌ای خود ۲۰ جام کسب کرده است و یکی از سه نفری است که سه بار قهرمان  لیگ قهرمانان اروپا شده است.

کارلو آنچلوتی گفت: در ورزش، شما بیش‌تر از این که برنده شوید، بازنده می‌شوید. من یک کلکسیون بزرگ با جام‌های زیادی دارم اما اگر مجبور باشم همه جام‌هایی را که از دست داده‌ام در آن بگذارم نیاز به یک خانه دارم تا تمام آن جام‌ها در آن خانه جمع شود.

این ششمین‌بار در تاریخ NBA بود که تیمی از سید ۸ توانست تیمی از سید یک این مسابقات را از گردونه رقابت‌ها حذف کند. هم‌چنین برای نخستین‌بار در تاریخ این مسابقات، تیمی که از پلی‌این به پلی‌آف صعود کرده بود، توانست در دور اول برنده شود و به مرحله بعدی صعود کند.

در بازی نخست دو تیم، میامی ۱۳۰ به ۱۱۷ برنده شد و میلواکی در دیدار دوم با برتری ۱۳۸ به ۱۲۲ سری را برابر کرد. در دو بازی بعدی، میامی هیت با درخشش خیره‌کننده جیمی باتلر، ۱۲۱ به ۹۹ و ۱۱۹ به ۱۱۴ برنده شد تا با پیروزی در دیدار پنجم، راهی دور دوم پلی‌آف شود.

در دیدار پنجم، جیمی باتلر باز هم ستاره تیمش بود و توانست ۴۲ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ توپ‌ربایی و یک بلاک داشته باشد. در سوی دیگر، یانیس با وجود مصدومیت ۳۸ امتیاز برای تیمش کسب کرد و ۲۰ ریباند داشت اما نتوانست مانع حذف تیمش از این مسابقات شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.