stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 459406
  • 13 اردیبهشت 1402 - 14:20
0

دلیل تلف شدن دام‌های عشایر کرمانشاه «مسمومیت غذایی» اعلام شد

قلم | qalamna.ir :

یکی از مهم‌ترین موضوعات ناراحت کننده عشایر در کل کشور، تلف شدن دام‌ها به علت‌های انسانی و غیرانسانی هست که هر چند مدت یک‌بار هم شاهد خبرهای از این دست هستیم.

روز گذشته تلف شدن تعدادی دام عشایر در شهرستان کرمانشاه گزارش شد که خبرنگار فارس کرمانشاه خبر را از تورج کریمیان رییس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه پیگیر شد.

رییس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: به محض اطلاع از گزارش، برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه بلافاصله تیم ویژه‌ای به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده در محل تعداد ۵ الی ۶ لاشه تایید شد، که با توجه به علائم بالینی و اخذ تاریخچه از دامدار، بیماری خاصی در گله تشخیص داده نشد و به علت جلوگیری از وجود بیماری موضوع با دقت بررسی و دلیل تلف شدن دام‌ها «مسمومیت غذایی» اعلام شد. 

کریمیان با بیان اینکه حادثه مربوط به عشایر ایل زوله صحنه بوده، افزود: این عشایر بنا به ییلاق و قشلاق خود در جاده باغ فلک شهرستان کرمانشاه سکنی دارند و هرگونه اقدام لازم برای این عشایر محترم و غیور صورت گرفته است.

وی در ادامه در تشریح اقدامات انجام گرفته در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت:‌ ۳۳ اکیپ ثابت و سیار از ۸ صبح الی ۲۰ در قالب تیم‌های مشترک دامپزشکی بر عرضه فرآورده‌های دامی در استان نظارت دارند.

 کریمیان ادامه داد: نظارت شرعی و بهداشتی بر تعداد کشتار بیش از ۲۲ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌ها صورت گرفت،که از منظر شرعی و بهداشتی حدود ۶۰ راس دام سبک و سنگین و نزدیک به ۴۵ هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌ها به دلیل عدم انطباق با شرایط بهداشتی از چرخه مصرف خارج شدند.

وی ادامه داد‌: تیم‌های دامپزشکی در اماکن مختلف از جمله مکان‌های عرضه فرآورده‌های دامی مانند قصابی‌ها، رستوران‌های بین راهی، سردخانه‌ها و کشتارگاه ها حضور پیدا کرده که ۷۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی را که با ضوابط شرعی و بهداشتی منطبق نبودند را معدوم ساختند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.