stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459408
  • 13 اردیبهشت 1402 - 14:21
1

تشکیل “وزارت بازرگانی” کارساز نیست

قلم | qalamna.ir :

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: احیاء این وزارتخانه برای حل مشکلات موجود راه به جایی نمی‌برد.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ، ضمن مخالفت با احیاء وزارت بازرگانی که اخیرا دو فوریت لایحه آن از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، افزود: بیش از هفت بار موضوع تفکیک و ادغام وزارت بازرگانی در کشور مطرح  و چند بار هم در سنوات گذشته اجرایی شده، اما موثر نبوده است.

وی ادامه داد: چنانچه قرار بود وجود وزارت بازرگانی برای ساماندهی وضعیت بازرگانی کشور کارساز باشد، در گذشته نتایج آن را می‌دیدیم و اینکه در گذشته  این بخش ادغام شده نشان می‌دهد که چندان مثمر ثمر نبوده است.

عضو  مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات موجود در بخش تنظیم بازار کشور با احیاء وزارت بازرگانی حل نخواهد شد، تاکید کرد: به جای ایجاد یک وزارتخانه، لازم است از افراد و معاونین توانمند برای وزارتخانه‌های موجود استفاده کنیم.

حسینی‌کیا تفکیک دوباه بخش بازرگانی از وزارت صمت را زمینه‌ساز گرفتاری‌های متعددی دانست که یکی از مهمترین آنها ایجاد هزینه و بار مالی برای دولت و مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی است.

وی همچنین تشکیل وزارت بازرگانی را خلاف برنامه ششم توسعه و کوچک سازی و چابک سازی دولت برشمرد و عنوان کرد: ایجاد یک وزارتخانه جدید به افزایش بروکراسی اداری دامن می‌زند و افراد به جای وزارت صمت با دو وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی طرف خواهند بود.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با بیان اینکه وجود متولی واحد در هر بخشی اثرگذارتر است، اظهار کرد: تعدد دستگاه‌های متولی نتیجه‌ای جز در هم پیچیدگی بیشتر کارها نخواهد داشت.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی از احتمال آسیب رسیدن به بخش صنعت کشور به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی هم ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: بخش بازرگانی عمدتا به دنبال واردات است که افزایش واردات صدمه جدی به  صنعت کشور وارد خواهد کرد.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیامدهای تشکیل وزارت بازرگانی زمان‌بر بودن آن است و کار تفکیک نیروها، معاونین، مدیران، ساختمان‌ها و … عملا یک سال از وقت دولت را هدر خواهد داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.