stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459536
  • 16 اردیبهشت 1402 - 12:19
1

به‌دنبال ارتقاء معدل دانش‌آموزان کلاس دوازدهمی‌ کرمانشاه هستیم

قلم | qalamna.ir :

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در پی بالا بردن معدل امتحانات نهایی کلاس دوازدهمی‌های استان هستیم.

ماشاءالله پروین، با بیان اینکه برای ارتقای معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان برنامه ریزی کرده ایم، گفت: در تلاشیم با تجزیه و تحلیل امتحانات نهایی سالهای گذشته، دلایل پایین بودن معدل دانش آموزان کلاس دوازدهمی استان در امتحانات نهایی را پیدا کرده تا نتایج این اقدامات منجر به افزایش نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان شود. 

پروین افزود: با توجه به سهم ۴۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون سراسری، رشد نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان کلاس دوازدهمی زمینه ساز قبولی آنها در رشته ها و دانشگاه های بهتر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان کلاس دوازدهمی استان کرمانشاه در تمامی رشته ها در سال تحصیلی گذشته ۱۰٫۸۱ بوده که این عدد در مورد دانش‌آموزان رشته انسانی زیر ۱۰ و نمره ۹ است.

وی در ادامه یکی از دلایل پایین بودن نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان کلاس دوازدهمی استان را انتخاب رشته نادرست در پایه دهم دانست و گفت: هم اکنون در مجموعه آموزش و پرورش استان در حوزه توازن رشته‌ای مشکلات زیادی داریم و  اکثریت دانش آموزان استان بر اساس استعدادها و علایق خود انتخاب رشته نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانش‌آموزان استان تحت فشار خانواده و نه از روی علاقه و استعداد و توانایی خود انتخاب رشته می‌کنند که انتخاب نادرست رشته تحصیلی مانع از رشد آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه از پایه نهم روی فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان کار می کنیم، گفت: سعی می کنیم شرایطی فراهم کنیم که دانش‌آموزان انتخاب رشته درستی داشته باشند، چون ممکن است دانش‌آموزی به عنوان مثال تحصیل در رشته گرافیک را انتخاب کرده و بتواند در این رشته پیشرفت خوبی داشته باشد، اما همان فرد با اجبار خانواده اش مثلا به رشته علوم تجربی رفته و فرصت رسیدن به بازار کار را هم به دلیل ماندن پشت سد کنکور پیدا نکند.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم استان رشته‌های نظری را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند که ۴۹ درصد آنها رشته انسانی و ۴۱ درصد در رشته تجربی مشغول به تحصیل می‌شوند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.