stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 459592
  • 17 اردیبهشت 1402 - 14:20
2

کرمانشاه با سرعت بالایی در حال “پیر شدن” است/ فقط ۸ سال فرصت داریم

قلم | qalamna.ir :

 رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به روند سریع پیشروی کشور به سمت سالمندی، گفت: کرمانشاه با شتاب بیشتری در حال پیر شدن است و نرخ باروری آن نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

این مسئول در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های جوانی جمعیت از سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه طی این سالها اقدام چندانی صورت نگرفته، بنابراین دولت سیزدهم این موضوع را اولویت کار خود قرار داده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت گفت: دراین قانون ۷۳ ماده داریم که ۴۴ ماده در حیط وظایف وزارت بهداشت تعریف شده و از این تعداد نیز ۲۰ ماده قانونی به حوزه کار معاونت بهداشتی وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوط می‌شود.

شکیبا گفت: در استان در پی اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این قانون هستیم و توانستیم با توجه به اقدامات صورت گرفته در بحث جوانی جمعیت رتبه دوم کشور را کسب کنیم.

وی افزود: رایگان کردن زایمان طبیعی دربیمارستانهای دولتی کرمانشاه، پرداخت ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری و توسعه مراکز درمان ناباروری از جمله اقداماتی است که در استان در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: زوجین نابارور می توانند با مراجعه به مرکز درمان ناباروری بیمارستان معتضدی از پوشش ۹۰ درصدی هزینه های درمان خود برخوردار شوند و انجام این درمان دو بار برای آنها امکان پذیر است.

شکیبا گفت: علاوه بر این به زوجین نابارور ۵۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد برای پرداخت هزینه های جانبی درمان ناباروری پرداخت می شود و محدودیت های سنی هم در این زمینه برداشته شده است.

این مسئول از راه اندازی مرکز درمان ناباروری سطح دو در اسلام آبادغرب تا آخر خرداد ماه خبر داد و افزود: دراین مرکز درمان ناباروری با شیوه های طب سنتی و ایرانی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هفته ملی جمعیت از ۲۴ اردیبهشت شروع شده و تا ۳۰ همین ماه ادامه دارد، گفت: در این هفته هفت محور تقویت هویت مادری، تحکیم بنیان خانواده و نشاط خانواده، تک فرزندی و عوارض آن، مبارزه با سقط عمدی جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت و دستاوردهای آن در دستور کار قرار گرفته که روزهای هفته هم به ترتیب با همین عناوین نامگذاری شده است.

شکیبا ابراز امیدواری کرد: رسانه ها در این هفته بیش از هر زمان دیگر پای کار آمده و فرهنگسازی گسترده ای در خصوص فرزندآوری و مزایای آن و لزوم جوانی جمعیت داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.