stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459668
  • 18 اردیبهشت 1402 - 16:19
2

کرمانشاه دیگر آسمان ندارد

قلم | qalamna.ir :

جدایی شرکت هواپیمایی آسمان از کرمانشاه، یک خبر ناگوار دیگر برای فرودگاه شهری است که این روزها عنوان بین المللی بودن بر شانه اش بسیار سنگین شده است.

اینکه میزبانی حجاج را از دست داده ایم و دیگر خبری از نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی این شهر نیست یک سوی قضیه است و لغو پروازهای شرکت آسمان در این فرودگاه، قصه پرغصه دیگر است.

روزگاری این فرودگاه که اکنون به صورت نیمه تعطیل درآمده است، در توسعه گردشگری سرآمد بود و در تفکر مدیریتی رویای این بود تا کرمانشاه به عنوان نگین غرب کشور به جذب توریسم بپردازد و از تریبون های مختلف برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی وعده های فراوان داده شد.

بدیهی است که شفاف سازی و بیان واقعیات از مشکلات و نداشته ها نه تنها از گسترش شایعات جلوگیری می کند بلکه انعکاس آن در رسانه موجب می شود تا افراد متخصص و ارگان های مربوطه پای کار بیایند و در پی درمان برآیند.

اکنون که طولانی شدن بهسازی باند فرسوده، وضعیت فرودگاه را به این حال و روز انداخته و یکی از گسترده ترین شبکه پروازی کشور را از دست داده ایم، نیاز است مدیران ارشد و نمایندگان استان برای نجات این مرکزهاب منطقه غرب اقدام جدی و پایداری انجام دهند، تا بیش از این فرصت سوزی نشود چراکه خطر تعطیلی این فرودگاه هر روز شدت می گیرد.

شرکت ها برای همکاری با فرودگاه مختارند

با این حال مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در مصاحبه ای دیگر به طلوع گفت: ناوگان و شرکت های هواپیمایی برای قطع و برقراری پرواز آزادند و لغو پروازهای شرکت آسمان ربطی به فرسودگی باند ندارد و عملیات بهسازی آغاز شده و از بهمن ماه گذشته نشست و برخاست بر روی باند انجام می شود.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه این قضیه به برنامه ریزی شرکت ها ارتباط دارد، افزود: پیگیر برقراری مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در کرمانشاه هستیم و این شرکت وعده داده تا چند روز آینده، برنامه خود را در این خصوص اعلام کند.

وی از وارش، ایران ایر،پارس و قشم ایر به عنوان شرکت هایی یاد کرد که در حال حاضر در این فرودگاه پرواز دارند.

بیاتی یادآور شد، بهسازی باند فرودگاه به دست پیمانکار سپرده شده است که در تاریخ ۲۱ فروردین تجهیز کارگاه انجام شده و اکنون پروژه آغاز شده است.

در گزارش اختصاصی گذشته طلوع عنوان شد که فرودگاه کرمانشاه در گذشته تنها یک باند داشت که در سال ۱۳۵۰احداث شد و پس از آن در سال ۷۵تنها در یک مرحله روکش شد و در این سالها هیچ اقدامی برای مرمت این پاند صورت نگرفته است، این باند هم اکنون دچار مشکل شده و فاقد مقاومت برای پروازهای پهن پیکر است و توانایی اعزام حجاج و یا پروازهای بین المللی را ندارد و از همین رو باید تعمیرات و نوسازی بر روی آن انجام شود، از آنجا که برای تعمیر باند، نیاز بود که فرودگاه به صورت کامل تعطیل شود، شرکت ها و سازمان هواپیمایی اعلام کردند «به این دلیل که فرودگاه کرمانشاه جز رده های هفتم و هشتم شرکت های فرودگاهی است نباید به تعطیلی برسد»، در نتیجه باند دیگری ایجاد کردند که از تاریخ ۲۰بهمن گذشته پروازها از روی همین باند دوم نشست و برخاست می شود، اکنون فرودگاه کرمانشاه دو باند دارد ولی به دلیل محدودیت ها، پروازهای سنگین بر روی این باند انجام نمی شود و هدف از راه اندازی باند، این بود که فرودگاه تعطیل نشود تا پذیرای پروازهای سبک و متوسط باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.