stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 459712
  • 19 اردیبهشت 1402 - 10:19
2

انفجار مین در سرپل‌ذهاب/ یک نفر مصدوم با هلی‌‌کوپتر به بیمارستان اعزام شد

قلم | qalamna.ir :

 با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین‌های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه، واقع شده و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد. از مجموع ۴۸ کیلومتر نواری مرزی سرپل‌ذهاب با عراق، هم اکنون ۱۵ کیلومتر از نوار مرزی در جوار روستاهای قلمه، بیشکان، هاوان و باویسی از توابع این شهرستان، آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی است که معمولا بعد از بارندگی‌ها، شخم زدن زمین و…، مهمات مدفون شده در اعماق خاک نمایان می‌شوند و در برخی از موارد مشاهده می‌شود که مردم بدلیل برخورد با مین و انفجار ناشی از آن دچار حادثه می‌شوند.  

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: روز گذشته(۱۸ اردیبهشت‌ماه) یک نفر بدلیل انفجار مین در حوالی سد ازگله سرپل‌ذهاب مصدوم شد.

وی ادامه داد: مصدوم به بیمارستان سرپل‌ذهاب منتقل و پس از انجام اقدامات اولیه توسط اورژانس هوایی به بیمارستان طالقانی کرمانشاه  منتقل شد. 

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسؤولان برگزار شد، اما با این وجود از آن زمان تاکنون چندین مورد برخورد خودرو یا انسان با مین‌های باقی‌مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است. البته شرکت‌های مین‌زدایی وابسته به وزارت دفاع در مناطق آلوده قصرشیرین حضور دارند و مشغول بازنگری اراضی پاکسازی شده هستند بطوریکه ۲۱ فروردین‌ماه امسال یکی از پرسنل تخریب مین‌زدایی بر اثر انفجار یک قبضە مین بە جای ماندە از جنگ ایران و عراق در شهرستان قصرشیرین، از ناحیه دو دست و صورت زخمی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.