stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 459755
  • 20 اردیبهشت 1402 - 12:21
1

مراقب “صاعقه” باشید/ فوت ۵ نفر در کرمانشاه به دلیل برخورد صاعقه

قلم | qalamna.ir :

 مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به فوت پنج نفر در استان به دلیل برخورد صاعقه از ابتدای امسال، به افراد توصیه کرد طی بارش‌های  پیش بینی شده، از قرار گرفتن در محیط‌های باز خودداری کنید.

افشین یگانه گفت: به دلیل شرایط و ویژگی‌هایی که بارندگی‌های فصل بهار دارد، احتمال وقوع رعد و برق بسیار زیاد بوده و لازم است افراد اقدامات ایمنی را برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه قرار گرفتن در محیط‌های باز و وسیع را زمینه‌ساز خطر برخورد صاعقه دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین گروه‌هایی که در معرض صاعقه قرار دارند، کشاورزان هستند که برای آبیاری به اراضی خود رفته و دچار حادثه می‌شوند.

یگانه از کشاورزان خواست با توجه به پیش بینی صورت گرفته مبنی بر بارندگی، طی روزهای هشدار از مراجعه برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

وی یادآور شد: گروه دیگری که در معرض خطر صاعقه قرار دارند عشایر کوچرو هستند که توصیه می‌کنیم طی روزهای هشدار هم به جهت خطر صاعقه و هم خطر سیلاب، از حرکت خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افرادی که خصوصا برای چیدن گیاهان بهاری به کوه‌ها می‌روند را نیز از دیگر گروه‌های در معرض خطر برخورد صاعقه دانست.

به گفته این مسئول، از ابتدای امسال تا کنون پنج نفر در استان کرمانشاه در اثر برخورد با صاعقه جان خود را از دست داده‌اند که عمدتا کشاورزان و عشایر بوده‌اند.

یگانه همچنین توصیه کرد، افراد در چنین شرایطی علاوه بر عدم قرارگیری در محیط‌های باز، از وسایل رسانا و فلزی و گوشی تلفن همراه در محیط باز استفاده نکنند.

وی همچنین از آمادگی دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر، آتش نشانی، راهداری و … نیز برای بارش‌های پیش رو خبر داد و تاکید کرد: با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، لازم است افراد از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.