ایسنا و به نقل سی.ان.ان، از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ تاکنون کشورهای بسیاری از رباتها برای انجام کارهایی نظیر ضدعفونی کردن مکانهایی مانند بیمارستان استفاده کردهاند حال فروشگاهها و سوپرمارکتهای برخی شهرهای آمریکا از رباتها برای تمیز کردن سطوح، انبار کالاها، قفسهها و ارسال کالاها به شهروندان استفاده کردهاند.
فروشگاهها به منظور کاهش فشار کارمندان و افزایش سرعت در ارسال سفارشات آنلاین در هنگام بحران از رباتها استفاده کردهاند. آنها معتقدند که رباتها و هوش مصنوعی راه حلهایی را ارائه میدهند که به آنها کمک میکند تا سرعت و کارایی فروشگاه را بهبود بخشند.
کارشناسان معتقدند که این بحران ممکن است سبب شود تا فروشگاههای بیشتری در جهان از رباتها استفاده کنند.
در واشنگتن دی سی، “فروشگاه براد برنچ”(Broad Branch Market) از رباتهای شش چرخ ۴۴ پوندی مجهز به چند حسگر و فناوری هوش مصنوعی برای ارسال کالا به مشتریان منطقه استفاده کرده است.
“تریسی استانارد”(Tracy Stannard) صاحب فروشگاه گفت: ما حدود یک هفته است که از رباتها استفاده میکنیم و مشتریان از اینکه کالاها توسط رباتها برای آنها ارسال میشود احساس رضایت کردهاند.
شرکت “برین”(Brain) که این رباتها را توسعه داده اظهار کرده، آنها علاوه بر ارسال کالا قادر به تمیز کردن سطوح فروشگاه نیز هستند و اعلام کرده اخیرا میزان فروش رباتهایش ۱۳ درصد افزایش داشته است.
والمارت(Walmart) بزرگترین شرکت خردهفروشی آمریکایی که دارای بزرگترین شبکه فروشگاههای زنجیرهای موادغذایی، سوپرمارکتها و هایپرمارکتها در جهان میباشد اظهار کرده تا آخر سال جاری از رباتهای این شرکت در ۱۸۶۰ فروشگاه خود استفاده خواهد کرد. این شرکت بیش از ۴۷۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا دارد.
این شرکت همچنین رباتهایی را توسعه داده که میتوانند قفسههای فروشگاه را اسکن و بررسی کنند. والمارت اعلام کرده احتمالا ۱۰۰۰ عدد از آنها تهیه خواهد کرد و ۱۷۰۰ ربات دیگر نیز که میتوانند کالاهای داخل کامیونهای حمل و نقل مواد غذایی را اسکن کرده و آنها را براساس نوعشان مرتب کنند نیز به کار خواهد گرفت.
سوپرمارکتهایی همانند “البرتسانز”(Albertsons) و “استاپ و شاپ”(Stop & Shop) نیز از رباتها برای ارسال کالاها به مشتریان خود استفاده میکنند.
انتهای پیام