stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 460066
  • 26 اردیبهشت 1402 - 17:09
0
دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان:

ترویج فرهنگ گذشت و ایثار با ساماندهی سران طوایف و بزرگان

ترویج فرهنگ گذشت و ایثار با ساماندهی سران طوایف و بزرگان
خوزستان - این مقام مسئول با بیان اینکه گذشت و ایثار در بین مردم وجود دارد گفت: این ارزش های اخلاقی نیاز به ساماندهی دارد که بزرگان و سران طوایف با نفوذ و اعتباری که در میان مردم دارند می توانند آن را گسترش دهند.
قلم | qalamna.ir :

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان در همایش ستاد صبر مرکز توسعه حل اختلاف استان خوزستان که با هدف قدردانی از ۱۰۶ نفر از اولیای دم برگزار شد اظهار داشت: روش‌های اصلاحی _ اجتماعی در بسیاری از کشورهای دنیا به کار گرفته می‌شود و انتظار ما این است که اقدامات اثربخش مصلحین اجتماعی در ابتدای یک درگیری و یا حادثه انجام گیرد تا شاهد شکل‌گیری اتفاقات بعدی نباشیم.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون این روش در میان مصلحین اجتماعی استان خوزستان به کار گرفته شده و خوشبختانه با گرفتن مهلت و تلاش برای تحویل متهم، از بسیاری اختلافات بعدی کاسته شده که این ورود به موقع جای قدردانی دارد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس شورای حل اختلاف خوزستان گفت: پیشگیری از گسترش اختلافات و ایجاد آرامش در جامعه، از موهبت‌های برقراری صلح میان طرفین دعواست که با تلاش مصلحین و اعضای ستاد صبر و شوراهای حل اختلاف محقق می‌شود.

وی ادامه‌ داد: افراد به هنگام خشم، ممکن است مرتکب اعمال خلاف قانون و عرف شوند که این نافرمانی مدنی می‌تواند منشاء اتفاقات و حوادث ناگوار بیشتری شود.

این مقام مسئول بیان‌کرد: در این مواقع سران، شیوخ و بزرگان طوایف هستند که با ورود به موقع خود به دعوا، زمینه ایجاد آرامش را فراهم کرده و در وقت مناسب برای آشتی میان طرفین اقدام می کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: خانواده‌هایی که به حرمت قرآن از حق قصاص خود گذشتند نیز قابل قدردانی هستند چرا که با این بخشش، از گسترش خشم و ناراحتی در جامعه پیشگیری کرده‌اند.

در ادامه عبدالعباس زبیدی‌نیا معاون قضایی دادگستری استان خوزستان نیز اظهارکرد: عفو در نظام دینی و عرفی جامعه ما جایگاه بالایی دارد و در قرآن کریم نیز برای این امر پسندیده پاداش فراوان در نظر گرفته شده است. صلح و صبر کلماتی است که جامعه به آن نیاز دارد و باید برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش کرد.

سال گذشته ۹۱ پرونده قصاص نفس در شوراهای حل اختلاف استان و ۱۵ پرونده قصاص نفس دیگر نیز در کمیته سازش اداره کل زندان‌های استان خوزستان منجر به سازش شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.