stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 460079
  • 27 اردیبهشت 1402 - 14:19
3

وقتی که عضو هیات رئیسه مجلس به داد شهرستان خود هم نمی رسد!/مصری، مرد وعده های قشنگ است

قلم | qalamna.ir :

با نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوران وعده‌های قشنگ اما بی سرانجام نیز کم کم از سر گرفته شده است، وعده‌هایی که گاهی به هیچ عنوان در ید اختیار یک نماینده نیست اما از آنجاییکه حداقل در استان کرمانشاه نماینده‌های مجلس از دخالت در جابجایی معاونین یک اداره تا دخالت مستقیم در امور اجرایی را همیشه دنبال می کنند، همیشه بازار وعده‌های ریز و درشت انتخابات هم داغ می شود.

وعده‌هایی که هر چهار سال یکبار سر از خاک برمی‌آورند و اهرمی برای رای جمع کردن از مردم ساده و محروم کرمانشاه می شوند اما با اعلام نتایج انتخابات دوباره به خاک سپرده می‌شوند.

کرمانشاه به عنوان یکی از بیکارترین و محروم ترین شهرستان‌های کشور با نرخ بالای فلاکت و درگیری با انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، فقر، حاشیه نشینی، خودکشی و … نیاز به ویژه دیدن شدن دارد.

عبدالرضا مصری نماینده چندین دوره کرمانشاه در مجلس که یکی از نمایندگان با بیشترین تعداد رای بین مردم بوده و سال‌ها به عنوان نائب رییس مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته در این سال‌ها نتوانسته به اعتماد و رای مردم پاسخ دهد.

وی در حالی در جایگاه‌های مهم مجلس نشسته که حوزه انتخابیه او از محروم‌ترین‌ها در کشور است.

در حالیکه لابی گری برای جذب منابع مالی و گرفتن امتیازات بیشتر یکی از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده کاربلد است، اما مصری در این سال‌ها بلیت های خود را عمدتا برای کارهایی که سودی به حال مردم ندارد خرج کرده است.

او مرد وعده‌های قشنگ است، از وعده ۱۷ ساله برای پیگیری یک پالایشگاه عظیم ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تا کمک به محرومیت بخش فیروزآباد و حمایت از بخش خصوصی.

اولین و مهمترین وعده مصری که به گوش همه مردم استان آشناست پروژه پالایشگاه عظیم و چند هزار میلیارد تومانی آناهیتا است که اخیرا هم با نزدیک شدن ایام انتخابات دوباره خبرهای گشایش آن همه جا منتشر شد.

پروژه‌ای که در سال ۱۳۸۵ و در جریان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به استان کرمانشاه مصوب شد و تاکنون دوبار هم کلنگ زنی شده اما اکنون جز یک زمین بایر تسطیح شده و به جز داشتن یک تابلو، پیشرفت دیگری ندارد.

این طرح یکبار در سال ۱۳۷۸ کلنگ زنی شد و پس از آن در سال ۱۳۹۴ و با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد کلنگ زنی دوباره آن بودیم، اما دو بار کلنگ زنی هم تاثیری در وضعیت این پروژه که مصری در این سال‌ها ادعای پیگیری آن را داشت ایجاد نکرده است.

پالایشگاهی که قرار بود با تولید ۲۵ میلیون فرآورده نفتی در روز و ایجاد ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اشتغال، به داد بیکاری مردم کرمانشاه برسد.

این پروژه فراز و نشیب های متعددی را پشت سر گذاشته، از جابجایی سهام‌داران تا پای کار آمدن قرارگاه خاتم الانبیا، از تبدیل شدن به پترو‌پالایش تا مشکل نقدینگی و لزوم تشکیل کنسرسیوم بانکی برای تامین مالی و حتی ادعا برای تغییر نام که اسم آناهیتا باعث می شود کار پیش نرود!!
حالا دوباره در ایام انتخابات مصری پالایشگاه را به میان آورده تا به زبان عامیانه رای جمع کند.

آناهیتا تنها وعده بی عمل مصری نیست، او همیشه درباره تلاش برای محرومیت زدایی از کرمانشاه نیز وعده داده است.

چند ماه قبل بود که او برای افتتاح یک پروژه گازرسانی در جمع مردم محروم فیروزآباد حضور یافت و مورد نقد بسیار جدی مردم این منطقه قرار گرفت.
مردم محرومی که از بیکاری، بی آبی، بی گازی، بی برقی و … رنج می‌برند و ازبسیاری از امکانات و زیرساخت‌های اولیه از جمله مراکز بهداشتی و ورزشی و تفریحی محرومند.

مصری نماینده مردم فیروزآباد است که به اذعان بسیاری، یکی از محروم ترین بخش‌های کشور به شمار می رود.

او همیشه ادعای حمایت از بخش خصوصی را نیز داشته و در جلساتی که با بخش خصوصی، اصناف، تولیدکنندگان و تجار برگزار می‌شود حضور دارد و حرف‌های همه پسند می‌زند اما در دوران نمایندگی وی، بخش خصوصی بزرگ‌ترین چالش‌ها را پشت سر گذاشت.

از معضلات برگشت ارز تا قطعی برق تابستان و گاز در زمستان که داد صنایع را درآورد و مصری بارها برای این مباحث جلسه گذاشت و قول رفع مشکلات را داد.

اما فعالین اقتصادی کرمانشاه همچنان با چالش‌های عظیمی مواجهند و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه یا با حداقل ظرفیت کار می کنند و یا راکد هستند که این امر را به وضوح می توان در بازدید از سه شهرک صنعتی کرمانشاه شامل زاگرس، بیستون و فرامان دید که بسیاری از واحدهای آنها به سوله‌های متروکه تبدیل شدند.

شاید لازم باشد درست در همین ایام عبدالرضا مصری به عنوان نماینده چندین ساله کرمانشاه عملکرد خود را شفاف سازی کند تا مشخص شود کارنامه او با اینهمه وعده تا چه اندازه درخشان و قابل قبول است؟

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.