stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 460112
  • 27 اردیبهشت 1402 - 23:34
0
معاون کمیته امداد خوزستان:

ارائه آموزش مهارتی به ۱۷ هزار مددجوی کمیته امداد خوزستان

ارائه آموزش مهارتی به ۱۷ هزار مددجوی کمیته امداد خوزستان
خوزستان - این مقام مسئول گفت: بیش از ۱۷ هزار مددجوی این نهاد حمایتی سال گذشته از آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهره‌مند شدند.
قلم | qalamna.ir :

حسین وطن‌پرست معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان اظهار داشت: ارائه آموزش مهارتی به مددجویان و نیازمندان متقاضی کار، گام نخست در توانمندسازی و خودکفا شدن آن‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت‌های شغلی و پایدارسازی اشتغال مددجویان برگزار می‌شود و پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می‌توانند با راهبران شغلی(مشاوران شغلی) ارتباط بگیرند و با بهره‌مندی از تسهیلات زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی آنها فراهم شود.

این مقام مسئول افزود: این کمیته در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به آموزش در سه بخش مقدماتی کسب و کار، مهارتی کسب و کار و پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد، پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مهارت آموزی، هفت هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مقدماتی و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی اشتغال بهره‌مند شدند.

وطن‌پرست ادامه‌داد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: آموزش پایدارسازی کسب و کار نیز به‌منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارائه می‌شود.

وی افزود: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و همچنین رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

وطن‌پرست تصریح‌کرد: مددجویان به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی کارگاه‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند و هزینه‌های آموزشی به صورت کامل توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش، همواره همکاری در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان در این نهاد داشته است.

وطن‌پرست با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون می‌شود، گفت: دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر مزایای مهارت آموزی است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.